Teresa Jordà

Ripoll, Gironés 19 juny 1972

Consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació del Govern de la Generalitat

Nascuda a Ripoll un 19 de juny de 1972, Teresa Jordà és llicenciada en Història Moderna i Contemporània per la Universitat Autònoma de Barcelona. El bressol de Catalunya ho és tot per ella, són els seus orígens i on s’ha forjat políticament com alcaldessa (2003-2011), també com a regidora a l’oposició.

Ha treballat en la política municipal durant 19 anys, fins que el 2017 es va acomiadar de l’Ajuntament. Entre d’altres, ha treballat a la Federació de Municipis de Catalunya portant polítiques culturals i també treballant pel municipalisme al SOC. Tanmateix, ha estat vicepresidenta de la Fundació Eduard Soler de Ripoll i presidenta de la Fundació Guifré.

El 2011, Teresa Jordà fa el salt a la política nacional i passa a encapçalar la llista de Girona al Congrés dels Diputats, i des de llavors, ha ocupat un escó a la cambra baixa. En total, els gironins i gironines li han atorgat la seva confiança durant tres legislatures (2011, 2015 i 2016). El juny del 2018 acaba la seva etapa a Madrid a l'assumir la nova responsabilitat com a consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació del Govern de Catalunya.