Els republicans traslladaran la proposta a la resta de partits independentistes per fer front comú i “exercir la força a Madrid”

"Demanem el confinament general i total, només amb l'excepció dels serveis bàsics i de garantir la cadena alimentària”, així de contundent s’ha mostrat la secretària general adjunta i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta. En un vídeo la republicana exigeix al govern espanyol que adopti les mesures que s’estan demanant des del Govern de Catalunya per frenar d’una vegada per totes la pandèmia del coronavirus i ha anunciat que el partit presentarà una contraproposta per actualitzar l’Estat d’alarma aquest dimecres al Congrés dels Diputats.

"Si aquesta proposta no és acceptada, la direcció d’Esquerra Republicana proposa abstenir-se en aquesta pròrroga, perquè a més, considerem que el decret no està sent prou efectiu en la lluita contra la pandèmia”, ha afirmat Vilalta després de la reunió de la Permanent, reunida de forma telemàtica. A més, ha denunciat que s’està fent un ús abusiu de l’Estat d’alarma “que més enllà de fer front a la crisi del Coronavirus, va a recentralitzar i a prendre capacitat als governs de decidir aquelles mesures que creuen convenients”.

Per últim, Vilalta ha explicat que traslladaran el posicionament del partit a la resta de forces independentistes, JxCat i CUP, i a Bildu i BNG per poder consensuar “un posicionament conjunt i compartit i exercir la força a Madrid i davant del Congrés dels Diputats. Ara més que mai hem de fer sentir la nostra veu conjunta i compartida i reclamar que el que cal és protegir vides, extremar les mesures i evitar el col·lapse del sistema sanitari”, ha conclòs la portaveu.