ERC reafirma el seu compromís amb la República Catalana i denuncia la nova “quinta columna” al servei dels poders de l’Estat

Junqueras: “Si els serveis secrets espanyols haguessin d’inventar alguna cosa contra Catalunya, inventarien Aliança Catalana”
Aquest diumenge 16 de novembre, a la cloenda de la Conferència Nacional del Jovent Republicà celebrada a l’Espluga de Francolí, el President d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, i la Secretària General del partit, Elisenda Alamany, han reafirmat el paper d’Esquerra en la defensa de la justícia social i la llibertat de Catalunya davant l’avenç de l’extrema dreta i els sectors que actuen com a “quinta columna” dins del país.
Junqueras ha recordat que “al 1939, uns quants catalans van fer de quintacolumnistes i van ajudar a obrir les portes a les tropes franquistes. Avui, els seus hereus tornen a fer el mateix, des de les xarxes socials.” I ha sentenciat: “Si els serveis secrets espanyols o algunes de les togues que ens persegueixen haguessin d’inventar alguna cosa contra Catalunya, inventarien Aliança Catalana”.
El president republicà també ha denunciat que “aquesta quinta columna només és valenta contra els febles —els qui cullen fruita, treballen als serveis socials, a la construcció o al transport— i profundament servil davant dels poderosos”. I ha afegit que “els qui es permeten fer burla de qui hem estat a la presó o a l’exili, ho fan sabent que ells mai no correran riscos, ni faran res de veritat pel país”.
Finalment, Junqueras ha reivindicat que la majoria del país “està aquí per treballar per la justícia i la llibertat”, i ha reafirmat el compromís d’Esquerra Republicana amb la República Catalana i els Països Catalans: “No ens fan por ni les presons espanyoles ni els trolls que ens ataquen des d’internet”.
En la mateixa línia, Elisenda Alamany ha alertat que “el franquisme perviu, i l’extrema dreta també, embolcallada tant amb la bandera espanyola com amb la catalana”. La Secretària General republicana ha denunciat que aquesta extrema dreta s’alimenta de “la desesperança i la frustració social provocada per un model econòmic injust que ens empobreix mentre ens diuen que tot va bé.”
Alamany ha fet una crida a “tornar a ser rebels, defensar les nostres idees sense por ni complexos, perquè la nostra rebel·lia és d’amor al nostre poble, no d’odi”. I ha criticat que “algunes esquerres han abaixat el to i han cedit terreny a la dreta i l’extrema dreta.” A més, ha reivindicat la necessitat de ser creatives i de “recuperar el cor de la nostra gent”.
“No volem una Catalunya tancada, grisa i petita. Volem una Catalunya justa i lliure”, ha conclòs Alamany en la seva interveció.
Des del Jovent Republicà fins a la direcció nacional, Esquerra Republicana reafirma que el combat contra l’extrema dreta, contra la resignació i contra la manipulació dels poders de l’Estat és avui més necessari que mai. ERC s’ha compromet a continuar treballant des de tots els fronts —institucional, social, cultural i de base— per construir una República Catalana justa i lliure.
