Junqueras: “Constatem cada dia com el franquisme perviu a l’Estat, però hi ha una part de la política catalana que prefereix no veure-ho”

El president d'Esquerra, Oriol Junqueras, ha disparat contra qui no vol veure el franquisme a les institucions espanyoles durant el Consell Nacional.
El president d’Esquerra, Oriol Junqueras, ha disparat contra qui no vol veure el franquisme a les institucions espanyoles durant el Consell Nacional.

Esquerra s’erigeix contra aquells que volen passar pàgina, contra qui defensa els interessos dels de sempre o contra qui ha vingut per dividir Catalunya

El que seria sorprenent és que el Tribunal Suprem prengués decisions justes”. Així de contundent ha estat el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, sobre la sentència condemnatòria al fiscal general de l’Estat que s’ha conegut aquesta setmana. Junqueras ha assegurat que cada dia “constatem com el franquisme perviu en alguns òrgans de poder de l’Estat”, com tribunals o alguns cossos policials, ha dit. I, malgrat això, ha lamentat Junqueras, “hi ha una part de la política catalana que sembla oblidar-ho i prefereix no veure-ho”.

Durant el Consell Nacional que Esquerra celebra aquest dissabte des de Barcelona, el seu president ha assenyalat, doncs, la ceguesa d’una part de l’esfera política catalana que no vol veure el franquisme impregnat a les institucions espanyoles.

Els uns, perquè han vingut a la política a protegir els interessos dels de sempre, uns pocs que cada dia són menys; els altres, perquè volen passar pàgina; i uns altres que han vingut per dividir la societat catalana”, ha asseverat Junqueras. I ha afegit que els que han vingut a dividir condemnen “la nostra pàtria i fan el joc cada dia als interessos més foscos de l’Estat espanyol”.

Contra tots ells, Esquerra hi és justament per al contrari: servir als interessos d’àmplies majories de catalans i catalanes i ajudar la classe treballadora; perquè Catalunya no passi mai pàgina de la lluita per la llibertat nacional; i per una societat més unida, integrada i inclusiva que faci més forta la nació.

Som aquí per construir majories independentistes que han de permetre fer un pas endavant en molts àmbits al nostre país”, ha sentenciat Junqueras, com un millor finançament, recaptar tots els impostos per posar-los al servei de la gent o millorar els trens. “Esquerra Republicana som aquí per demostrar que som útils, i per fer-ho construint majories per avançar cap a la República i cap a la independència de Catalunya”, ha afegit.