Oriol Junqueras i Marta Rovira analitzen el moment polític actual i defensen la importància de seguir treballant per construir majories àmplies i transversals per guanyar un país

Qualsevol canvi veritablement significatiu exigeix disposar del suport necessari per construir-lo i gestionar-lo. Els canvis econòmics, socials i polítics necessiten acumular les forces necessàries per superar la inèrcia d’aquells que no volen que res canviï.

La creació de la República ha de superar una inèrcia enorme d’una multitud de grups conservadors que volen continuar gaudint dels privilegis que han acumulat durant generacions. Tots hem constatat la fortalesa d’aquesta aliança conservadora que disposa d’instruments mediàtics, polítics, institucionals i econòmics -sense negar, òbviament, el dret dels ciutadans que legítimament hi donen suport. Aquesta aliança no va poder impedir la lliçó de civisme i dignitat en la defensa de la democràcia. Però sí que ha tingut prou força per impedir que la legítima voluntat que s'hi expressava tingués recorregut. Hem mesurat les nostres forces, hem constatat la nostra fortalesa però també les nostres febleses. Si la nostra fortalesa roman intacta i som capaços de superar les nostres febleses, ens en sortirem. Per fer-ho necessitem més consistència i una majoria més sòlida, àmplia i transversal per superar una divisió en blocs.