Chakir El Homrani Lesfar

Barcelona 15 de gener de 1979

Secretari de Política de Treball i Seguretat

• Llicenciat en Sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha participat en el programa ORDIT, de lideratge i transformació social, organitzat per l'Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Jaume Bofill, i en el programa Vicens Vives, de lideratge i compromís cívic, d'ESADE.
  • A partir del 2011, va treballar com a product manager de formació professional a l'empresa Aqua Development Network. Ha estat delegat sindical de l'empresa. Ha participat en el disseny de diversos títols de formació professional vinculats al sector de l'aigua i el medi ambient. En els àmbits del treball i la formació dels joves, ha coordinat projectes de mediació sociolaboral juvenil i ha organitzat tallers ocupacionals per a joves.

• Militant d'Avalot - Joves de la Unió General de Treballadors (UGT) de Catalunya. Va ser secretari d'organització i portaveu nacional d'Avalot i, per tant, va participar en el secretariat nacional de la UGT de Catalunya. En aquest càrrec, va ser impulsor de la iniciativa legislativa popular de mesures urgents per a l'habitatge, de l'Acord de mesures per a l'ocupació juvenil a Catalunya i de la recollida de signatures per a la millora del salari mínim interprofessional.
  • Ha tingut responsabilitats sindicals en el grup d'empreses en què ha treballat. Soci de l'Esplai Guai de Palou, del Club Natació Granollers i de la Fundació Josep Comaposada Sindicalistes Solidaris, amb què ha col·laborat en diversos projectes de cooperació al Magreb i a Centreamèrica.
  • Ha format part del Consell de Cooperació de Granollers.
  • Ha participat en les plataformes associatives juvenils, el Consell de la Joventut de Barcelona i el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.

Diputat al Parlament de Catalunya i regidor de l'Ajuntament de Granollers des de 2015 fins al juny del 2018, quan assumeix la responsabilitat de dirigir la conselleria d'Afers Socials, Treball i Famílies del Govern de la Generalitat de Catalunya durant la XII legislatura.

A les eleccions al Parlament del febrer de 2021, va ser escollit diputat. I, des del juny de 2021, nou secretari de Política de Treball del partit. Un càrrec que, a partir del Congrés Nacional de 2022, va passar a ser el de secretari de Política del Treball i Seguretat. El gener de 2023 va decidir deixar l'escó i tancar la seva etapa parlamentària per reincorar-se a la seva anterior activitat professional. Tot i allunyar-se de l'esfera pública, manté les funcions orgàniques a l'Executiva d'Esquerra Republicana.