Chakir El Homrani

Barcelona 15 gener 1979

Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies

Conseller de Treball, Afers Socials i Famílies del Govern de la Generalitat.

• Llicenciat en sociologia per la Universitat Autònoma de Barcelona. Ha participat en el programa ORDIT, de lideratge i transformació social, organitzat per l'Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Jaume Bofill, i en el programa Vicens Vives, de lideratge i compromís cívic, d'ESADE.
  • Des del 2011, actualment d'excedència, treballa com a product manager de formació professional a l'empresa Aqua Development Network. Ha estat delegat sindical de l'empresa. Ha participat en el disseny de diversos títols de formació professional vinculats al sector de l'aigua i el medi ambient. En els àmbits del treball i la formació dels joves, ha coordinat projectes de mediació sociolaboral juvenil i ha organitzat tallers ocupacionals per a joves.

Militant d'Avalot - Joves de la Unió General de Treballadors (UGT) de Catalunya. Militant de la UGT de Catalunya. Va ser secretari d'organització i portaveu nacional d'Avalot.
Ha estat membre del comitè nacional i del consell nacional de la UGT. Com a portaveu d'Avalot, ha participat en el secretariat nacional de la UGT de Catalunya. Com a portaveu d'Avalot, va ser impulsor de la iniciativa legislativa popular de mesures urgents per a l'habitatge, de l'Acord de mesures per a l'ocupació juvenil a Catalunya i de la recollida de signatures per a la millora del salari mínim interprofessional.
Ha tingut responsabilitats sindicals en el grup d'empreses en què ha treballat. Soci de l'Esplai Guai de Palou, del Club Natació Granollers i de la Fundació Josep Comaposada Sindicalistes Solidaris, amb què ha col·laborat en diversos projectes de cooperació al Magreb i a Centreamèrica.
Ha format part del Consell de Cooperació de Granollers.
Ha participat en les plataformes associatives juvenils, el Consell de la Joventut de Barcelona i el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya.

Militant d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC). Regidor de l'Ajuntament de Granollers des del 2015 fins al 2018, quan assumeix la responsabilitat al capdavant de la conselleria d'Afers Socials, Treball i Famílies.

Diputat al Parlament de Catalunya des de 2015 fins el juny del 2018. Ha estat portaveu de la Comissió de Treball i relator de la Llei de la Renda Garantida de Ciutadania i l'Agència de Protecció Social de Catalunya.