Dolors Bassa

Torroella de Montgrí, Gironès 01 gener 1959

Diputada al Parlament de Catalunya per Girona

Dolors Bassa va passar de ser secretària general d’UGT a Girona a consellera de Treball, Afers Socials i Famílies. La seva vinculació amb el món sindicalista arrenca, però, molt abans, quan va començar a ser alliberada sindical d’una escola del seu municipi. És mestra i psicopedagoga, i ha exercit de professora d’EGB i de català. Sempre subratlla les seves arrels empordaneses i mantenir-se encara entre el mar, el riu i les muntanyes de Torroella de Montgrí, uns entorns que gaudeix recórrer amb bicicleta. En la vessant política, va ser regidora i primera tinenta d’alcalde a Torroella entre el 2007 i el 2015, i a continuació va ser escollida diputada i nomenada consellera. Un dels majors èxits aconseguits mentre ocupava aquest càrrec ha estat la renda garantida de ciutadania, “una eina d’impuls i acompanyament a les persones i famílies per restaurar el seu projecte de vida”, explica Bassa, i “un canvi de paradigma respecte a la seva predecessora, la renda mínima d’inserció”.

• Diplomada en Magisteri (1979).
  • Llicenciada en Psicopedagogia (2007).
  • Mestra de català. Ha exercit de professora a l’Escola Vedruna de Palafrugell i a l’escola Sant Miquel de Torroella de Montgrí.
  • Alliberada sindical de l’escola Sant Miquel.
  • Secretària de Política Social i Ocupació d’UGT a les comarques gironines entre el 2005 i 2008.
  • Secretària general d’UGT a les comarques gironines des del mateix 2008 i fins al setembre de 2015.

• Activista en diferents associacions en termes d’igualtat com Xibeques del Cau, col·lectiu per la igualtat de Girona.
  • Implicació en organitzacions de cooperació com la coordinadora d’ONG de Girona.
  • Observadora internacional en més d’una ocasió en eleccions a Nicaragua.
  • Membre del Consell Social de la Universitat de Girona (2001-2011).
  • Membre del Consell de direcció del Servei d’Ocupació de la Generalitat de Catalunya (2006-2014).
  • Membre del Consell de Formació Professional de la Generalitat de Catalunya (2007-2013).
  • Membre del consell assessor del màster de treball, relacions laborals i recursos humans de la UDG (2012).
  • Autora de diversos articles i coautora del llibre-recull “Per què volem un estat propi?”, de Pagès Editors.

• Regidora de Dinamització Econòmica i primera tinenta d’alcalde de Torroella de Montgrí, entre els anys 2007 i 2011.
  • Escollida diputada del Parlament de Catalunya el 2015 amb Junts pel Sí.
  • Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya en l’onzena legislatura.

Reescollida diputada el 2017 amb la candidatura d’ERC-Catalunya Sí.