El diputat d'Esquerra Republicana Pau Morales ha participat en la roda de premsa organitzada pel Sindicat de Llogateres davant del Parlament / Marc Puig

Entitats socials i partits polítics fan front comú al Parlament a favor del dret a un habitatge digne

Esquerra Republicana ha tancat files amb el moviment per l’habitatge per defensar la llei catalana que limita els lloguers, després que el govern espanyol filtrés a la premsa la seva intenció d’impugnar-la al Constitucional i deixar-la sense efectes automàticament. “Impugnar-la és políticament vergonyós i socialment injustificable”, ha dit el diputat republicà Pau Morales, a la roda de premsa que ha organitzat el Sindicat de Llogateres davant del Parlament, i en què han participat vuit entitats més, entre elles Òmnium i la PAH, i els quatre grups parlamentaris que van impulsar la llei, Esquerra, Junts, la CUP i els Comuns.

“És una llei feta a partir de les competències de la Generalitat en matèria d’habitatge i dret civil que porta nou mesos en vigor i ha demostrat que millora les condicions de vida de la ciutadania”, ha explicat Morales. “Sense reduir l’oferta, els preus dels lloguers estan baixant, fins i tot més enllà dels municipis més tensionats”, ha assenyalat.

Malauradament, però, l’Estat torna a intentar tombar una llei republicana: “Tornem a topar amb el vici reincident de l’Estat d’atropellar els drets de la ciutadania, emparant-se en un fals constitucionalisme, fins i tot en una llei que s’havien compromès a impulsar ells mateixos”, ha denunciat Morales. I se’n desdiuen en “un moment de màxima emergència habitacional”, a les portes del 9 d’agost, data en què decaurà l’actual moratòria de desnonaments, ha alertat.

Pel republicà, és evident que, amb la impugnació, “l’únic que volen fer és suspendre l’aplicació de la llei; i si la impugnen, és perquè funciona, perquè a Catalunya tenim unes majories parlamentàries que legislen i impulsen polítiques transformadores útils per garantir els drets de la ciutadania”.

Davant del fet que el govern espanyol “ni fa, ni deixa fer”, Morales ha asseverat que, “des d’aquí, seguirem defensant el que és una llei plenament efectiva i útil; seguirem defensant la sobirania del Parlament de Catalunya i, sobretot, el dret a un habitatge digne, que és el que mereix la gent d’aquest país”.