Esquerra Republicana extingeix l’acord amb Demòcrates per reunir-se amb col·lectius identitaris i demana a Junts per Catalunya la dimissió de Josep Costa

Els republicans demanen als dos diputats de Demòcrates que deixin l’acta

Esquerra Republicana ha extingit l’acord amb Demòcrates de Catalunya després que es fes pública la seva participació en una reunió amb col·lectius ultres i identitaris. La direcció del partit, reunida aquest dissabte, ha demanat explicacions a Demòcrates i, tenint en compte que no han estat satisfactòries, aquest matí els ha comunicat l’extinció de l’acord i els ha demanat que posin les seves actes de diputats a disposició o abandonin el Grup Parlamentari.

Així, Esquerra Republicana dona per trencada formalment la relació parlamentària. Els diputats i les diputades republicans consideren que la reunió d’aquest divendres és intolerable i vergonyosa, i avisen que no cediran amb qui fa al joc al feixisme i a l’extrema dreta, porti la bandera que porti.

Per aquest mateix motiu, Esquerra Republicana també demana a Junts per Catalunya que actuï en el mateix sentit amb Josep Costa, vicepresident primer del Parlament, que també va participar a la reunió. Els republicans alerten del dany que implica per a la institució catalana la presència del Vicepresident del Parlament a la trobada i demanen a Junts que li reclami la dimissió per tallar d’arrel qualsevol dubte de connivència amb el feixisme i l’extrema dreta.

Esquerra Republicana, que també estava convidada a la trobada i va declinar participar-hi, és i serà implacable amb aquells que comparteixin espais o banalitzin discursos xenòfobs i identitaris. Esquerra Republicana, amb gairebé 90 anys d’història, continuarà combatent i destruint el feixisme vingui d’on vingui.