El Parlament crea una comissió per revisar el model policial i l'ordre públic

El Homrani: "Sense la defensa i exercici de tots els drets, no hi ha seguretat ni ordre públic en una societat democràtica"

El Parlament ha aprovat aquest dijous revisar el model policial i l'ordre públic de Catalunya. Els diputats i les diputades han donat el vistiplau a crear una comissió d'estudi a la cambra catalana per abordar-ho. Per Esquerra Republicana, s'ha d'obrir al Parlament un debat "complex" per analitzar els casos que s'han denunciat i defensar també les bones praxis. "Sense la defensa i l'exercici de tots els drets no hi ha seguretat ni ordre públic en una societat democràtica", ha assegurat el diputat dels republicans Chakir El Homrani.

La comissió és necessària perquè s'han qüestionat actuacions policials no només al Parlament, sinó també per part de la ciutadania. I això és la prova "que hem d'actuar", ha dit. També per obrir a la cambra catalana un debat en primer lloc sobre drets i llibertats.

Ara començarà a caminar al Parlament doncs aquest espai de treball que han impulsat conjuntament els grups parlamentaris d'Esquerra Republicana, Junts, la CUP-UNCPG i els comuns. L'objectiu és debatre i fer propostes com ara mecanismes de control, avaluació i investigació de les actuacions policials, i introduir-hi canvis si cal. La proposta respon, de fet, als acords d'investidura que Esquerra Republicana va segellar amb la CUP i amb Junts.

Trobareu més informació, aquí.

El conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, ho ha defensat així?