Jordi Solé Ferrando

Caldes de Montbui, Barcelona 26 d’octubre de 1976

Vicesecretari general de Relacions Internacionals

És llicenciat en Ciències Polítiques i de l’Administració per la UAB i té el Màster en Estudis Europeus per la Universitat Europea Viadrina de Frankfurt Oder, Alemanya. Del 2002 al 2007, va treballar a Brussel·les i Estrasburg com a assessor dels eurodiputats d’Esquerra Republicana, partit on milita des del 2003.

Ha estat alcalde de Caldes de Montbui durant tres mandats, del 2007 al 2019. El 2012 va ser escollit diputat del Parlament de Catalunya, on va presidir la Comissió d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació al Desenvolupament, fins el 2015. El 2016 va entrar al Govern de la Generalitat de Catalunya com a secretari d’Afers Exteriors i Unió Europea a la Conselleria d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència. I des del gener de 2017 fins el juliol del 2019 ha estat diputat al Parlament Europeu, al grup Verds-ALE.

Des del 2011 forma part de l’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana com a responsable de la Política Internacional. Des del 2012 és el secretari general de l’Aliança Lliure Europea. El novembre de 2022 va passar a ser vicesecretari general de Relacions Internacionals a l'Executiva Nacional.

Eurodiputat al Parlament Europeu