El conseller Manel Balcells a la presa de possessió

Una de les conselleries amb més pressupost i transcendència social, especialment arran de la crisi de la Covid-19, és el Departament de Salut. I qui agafa el relleu a partir d'ara és Manel Balcells i Díaz. Balcells (Ripoll, 1958) és metge de professió, especialitzat en cirurgia ortopèdica i traumatologia, i en medicina de l'esport, amb estudis especialitzats a la Universitat de Montpeller.

De fet, se'l considera un dels impulsors de la medicina esportiva a Catalunya. Una professió que ha exercit en centres sanitaris com els de Granollers. Té la Medalla Josep Trueta al mèrit sanitari.

Balcells, que és militant d'Esquerra Republicana, és un defensor de promoure innovacions transformadores. Darrerament ho feia des del Centre per a la Integració de la Medicina i les Tecnologies innovadores a Catalunya (CIMTI), del qual n'era director fins ara. A partir de dimarts, estarà al capdavant de Salut, un departament que va pilotar Alba Vergés en l'etapa més dura de la pandèmia del coronavirus.

Entre d'altres funcions vinculades al món de la gestió hospitalària, Balcells va ser també director d'Estratègia i Coordinació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya des del gener del 2004 i Secretari d'Estratègia i Coordinació des del febrer del 2006. Posteriorment, va assumir de forma breu el càrrec de conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació el 2006.

Políticament, prové del món municipal: va ser regidor i tinent d'alcaldia de l'ajuntament de Granollers entre 1995 i el 2004.

Etiquetes