Meritxell Serret Aleu

Vallfogona de Balaguer, Lleida 19 de juny de 1975

Consellera d'Acció Exterior i Unió Europea

• Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). També va fer un postgrau en Direcció General d’Empreses a la Universitat Oberta de Catalunya.
  • Coordinadora tècnica de la Fundació del Món Rural. Va estar a la direcció i gerència de Provedella (Centre de Promoció de la Carn de Vedella de Catalunya). També ha treballat al sindicat Unió de Pagesos del 1997 al 2006 en diverses tasques, com a dinamitzadora de l’activitat sindical a les comarques de Barcelona, cap del servei d’organització, comunicació interna i formació de l’Equip Tècnic Sindical i de formació de quadres sindicals i portant la coordinació tècnica i organitzativa d’Unió de Pagesos al 1er Congrés del Món Rural de Catalunya.

Autora i coordinadora de diverses publicacions junt amb altres autors. Entre d’altres, l’Atles de la nova ruralitat (2009), o Cooperativisme agrari a Catalunya (2008).

Entre 2016 i 2017 va ser consellera d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya. Va ser destituïda del càrrec pel govern espanyol amb l'aplicació de l'article 155 i es va veure obligada a exiliar-se a Bèlgica. A partir del juny de 2018 va ser la Delegada del Govern de Catalunya a Brussel·les. El 14 de febrer de 2021 va ser escollida diputada al Parlament i, amb el seu retorn a Catalunya, va ser nomenada portaveu adjunta del grup parlamentari d'Esquerra. Des de l'octubre de 2022 és consellera d'Acció Exterior i Unió Europea de la Generalitat de Catalunya, moment en què va traspassar el càrrec de portaveu adjunta del grup parlamentari al diputat Jordi Orobitg. A principis de desembre també va abandonar l'acta de diputada per centrar-se en la tasca de Govern, de manera que Montserrat Fornells va entrar al grup parlamentari republicà.