Oriol Junqueras s'adreça a les persones assistents a la trobada. MARC PUIG.

La formació republicana ha agrupat membres de les diferents cambres parlamentàries on té representació per continuar construint una estratègia conjunta

Aquest dissabte, 22 d’octubre, Esquerra Republicana ha celebrat la primera trobada interparlamentària del partit. En aquesta jornada, que s’ha dut a terme a la seu nacional del partit, a Barcelona, hi han participat membres de la formació en els diferents òrgans on el partit té representació, com el Parlament de Catalunya, el Congrés dels Diputats, el Senat o el Parlament Europeu, entre d’altres, amb l’objectiu de treballar de manera coordinada davant de tots els reptes que es plantegen al país, com, per exemple, fer front a la crisi energètica o la resolució del conflicte polític amb l’Estat.

Aquesta trobada ha comptat amb la presència de grans personalitats dintre el partit com el mateix president de la formació, Oriol Junqueras, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, la secretària general republicana, Marta Rovira, el conseller de territori, Juli Fernàndez, o la secretària general adjunta i portaveu del partit, Marta Vilalta.

Marta Vilalta
 Marta Vilalta, durant l'atenció als mitjans de comunicació. MARC PUIG.

Precisament ha estat Vilalta qui, durant una pausa de la trobada, ha atès els mitjans de comunicació acompanyada d'un representant de cada cambra. Aquí, la portaveu del partit ha recordat que "Esquerra Republicana s'ha guanyat la confiança de la ciutadania i té la responsabilitat de poder-la retornar en forma de mesures amb la mateixa responsabilitat i amb el màxim compromís". Vilalta ha fet valdre la importància de jornades com aquesta per continuar treballant de manera conjunta des de les diferents cambres on el partit té representació i ha assegurat que "celebrem aquesta primera trobada amb la voluntat de coordinar-nos a l'hora d'estar al costat de la gent i fer tot el possible per avançar en la resolució del conflicte polític construint la República Catalana, que és l'eina més útil per servir a la ciutadania".

Vilalta també ha tingut temps per fer una valoració sobre la posició d'Esquerra en les negociacions dels pressupostos generals de l'Estat: "ahir vam prendre una decisió donant marge a la negociació per poder construir acords. Aquesta és la funció que ens ha atorgat la ciutadania, poder ser útils, fer que les coses passin i també instar-nos a negociar per aconseguir uns pressupostos molt més ambiciosos per la gent".