Dia de la presentació de la candidatura

La candidatura d’Oriol Junqueras i Marta Rovira, “Més republicanisme, més llibertat”, rep el suport del 87% de la militància en unes eleccions amb un 50,2% de participació

La candidatura al 29è Congrés Nacional d’Esquerra Republicana, “Més republicanisme, més llibertat”, encapçalada pel president i la secretària general, Oriol Junqueras i Marta Rovira, ha rebut el suport del 87% dels vots emesos de la militància en la jornada electoral d’aquest 6 de novembre, que, a més, ha comptat amb un 50,2% de participació, una xifra similar a les eleccions de l’anterior Congrés, el 2019, que va ser del 57,2%. En concret, han votat 4.309 militants, 3.747 a favor de la candidatura de Junqueras, Rovira, Aragonès i Vilalta i 562 en blanc.

Hi tornem per consolidar el creixement i el lideratge d’Esquerra Republicana; hi tornem per ser més i per ser més forts amb el mateix rumb: una República Catalana amb tothom i per a tothom”, ha asseverat Oriol Junqueras, un cop coneguts els resultats. “Refermem l’aposta de sumar per esdevenir un independentisme plural i transversal, de governar bé i ser útils, d’arrelar a tot el territori consolidant el creixement a les àrees metropolitanes, i de guanyar garanties democràtiques i complicitats internacionals per avançar en la resolució del conflicte polític”, ha afegit Rovira.

Amb la nova Executiva Nacional, liderada també pel president de la Generalitat, Pere Aragonès, com a coordinador nacional d’Esquerra Republicana, i Marta Vilalta com a secretària general adjunta i portaveu, Esquerra adapta les estructures orgàniques a la nova realitat política, en un context en què l’organització té més presència que mai a les institucions, i busca enfortir-se contínuament per tal de ser l'eina més útil possible per a la ciutadania. En aquest sentit, es reforça l'àrea de coordinació interna, es dona més pes a l’acció internacional, s'enforteixen els canals d’interrelació amb la militància i es potencia la cooperació amb l'entorn i els moviments socials.

I es fa conjugant l’experiència i els lideratges consolidats amb la renovació necessària per adaptar-se al moment actual. S’incorporen per primera vegada com a vicesecretaris generals Adriana Delgado (Partit Obert i, ara, també, Moviments Socials) i Eloi Hernàndez (Coordinació Institucional). En canvi, han estat reelegits com a vicesecretaris generals Raquel Sans (Feminismes, que incorpora LGTBI), Lluís Salvadó (Coordinació Interna), Marta Vilaret (Drets, Llibertats i Lluita Antirepressiva), Raül Romeva (Prospectiva, Agenda 2030 i, ara, també, Transició Ecològica i Esports), Sara Bailac (Acció Política i Sectorial) i Marc Colomer (Comunicació i Estratègia); mentre que Jordi Roig ha passat de gerent i secretari a vicesecretari general de Recursos, Finances i Gerència i Jordi Solé de secretari a vicesecretari general de Relacions Internacionals.

Imatge d'una de les votacions online d'aquest diumenge

Com a nous secretaris hi ha Kènia Domènech (Afiliació, de nova creació, per fer créixer el partit amb una militància activa, diversa i implicada, més participativa de la presa de decisions), Marta Molina (Moviments Socials, una altra novetat, amb l’objectiu de col·laborar més estretament amb entitats i agents socials), Pau Morales (Organització), Marta Rosique (Coneixement i Justícia Global, una secretaria, també, nova, per implantar models d’èxit de la investigació, la recerca i la ciència) i Enric Marin (Educació i Cultura). Mentre que repeteixen Eva Baró (Gestió del Coneixement), Oriol López (Mobilització i Coordinació Municipal, posant més èmfasi en la mobilització dels càrrecs electes municipals), Alba Camps (Política Municipal i Projectes Transversals), Laia Cañigueral (Coordinació de Política Supramunicipal), Jordi Castellana (Coordinació Sectorial i Política Econòmica), Chakir el Homrani (Política del Treball i incorporant Seguretat) i Agnès Rotger (Drets Socials, Ciutadania i, ara, vinculant-hi Habitatge).

El president de la Generalitat i coordinador nacional d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha explicat que “treballem per tenir presència arreu per poder ser útils a tothom i impulsar les transformacions social, verda, feminista i democràtica. I, a mesura que creixem, hem d’anar adaptant l’organització al canvi”. Aragonès també ha assegurat que “volem seguir enfortint la millor eina al servei de tot el país i de tota la seva gent, vingui d’on vingui, pensi com pensi i parli com parli, consolidant el bon govern i millorant la capacitat del partit d’estar connectat amb el teixit social organitzat, especialment en el moment de complexitat socioeconòmica que vivim”.

“Alhora, tenim el repte de tenir la mirada llarga i dibuixar horitzons de futur, de ser el motor de pensament i debat avui per construir el model de país que volem en el demà”, ha apuntat la secretària general adjunta i portaveu, Marta Vilalta. “Qui millor pot fer-ho és Esquerra Republicana, perquè comptem amb la confiança de la ciutadania a través de les urnes, tenim el país al cap i al cor, i la capacitat per liderar-lo i dirigir-lo a la República Catalana de les oportunitats que anhelem", ha constatat.
Renovació del Consell Nacional

També s’ha renovat el Consell Nacional amb l’elecció de 15 conselleres i 15 consellers. Entre els més votats hi destaquen Joan Tardà i Coma, Josep Maria Jové i Lladó, Marta Rovira i Martínez, Josep Huguet i Biosca, Eduard López i Domènech, Anna Caula i Paretas, Maite Aymerich i Boltà, Marta Cid i Pañella, Santi Valls i Molina, o Teresa Vallverdú i Albornà, entre d’altres.

La candidatura de Junqueras i Rovira aposta, a més, perquè Josep Maria Jové torni a presidir el Consell Nacional, òrgan que es constituirà a finals d’aquest mes.

La votació, que s’ha pogut fer de forma electrònica, ha estat el primer episodi d’un procés intern que culminarà amb el plenari que el partit té previst celebrar a principis de 2023 per tal d’actualitzar els documents estratègics de l’organització.

Tota la informació i resultats complets, aquí.

Actualització: https://www.esquerra.cat/ca/resultats-congres-esquerra-erc