Ruben Wagensberg Ramon

Barcelona 10 de setembre de 1986

Secretari quart de la mesa del Parlament

Secretari quart de la mesa del Parlament de Catalunya

L’activista Ruben Wagensberg va ser un dels impulsors de la campanya a favor d’acollir refugiats “Casa nostra, casa vostra” i va ser-ne el portaveu. El projecte va culminar amb una manifestació a Barcelona sota el lema “Volem acollir” que va aplegar 500.000 persones segons l’organització, però Wagensberg se’n va endur un regust agredolç perquè la campanya va tenir poca resposta política. “Hem d’acollir més i hem d’acollir millor, per responsabilitat i per deure”, defensa.

Nascut a Barcelona i criat a l’Empordà, és conscient que ens trobem en un moment excepcional i assegura que està “convençut de poder aportar tot el possible per buscar i trobar el consens d’acció, per construir poder popular i República”.

• Activista social i promotor de la cultura alternativa catalana.
  • S’ha dedicat durant molts anys a la docència. A l’escola Súnion de Barcelona ha impartit assignatures com Servei Comunitari i Publicitat.
  • Impulsor de la discogràfica “Indian Runners”.
  • El 2014, amb l'assignatura de Publicitat que impartia a Súnion, va dirigir els seus alumnes en una campanya nadalenca de recollida de joguines que va aconseguir un notable impacte mediàtic.
  • L’any 2016 va dirigir la campanya "Allarga la vida", de l'Organització Catalana de Trasplantaments, per promoure la donació d'òrgans i teixits.
  • Impulsor i portaveu de la campanya “Casa nostra, casa vostra”, a favor d’acollir refugiats.
  • Director artístic del macro-concert que es va celebrar una setmana abans de la manifestació “Volem acollir”, al Palau Sant Jordi de Barcelona, al qual van assistir 15.000 persones.
  • Ha encapçalat la plataforma En peu de pau de mobilització a través de protestes pacífiques contra l’aplicació de l’article 155 i l’empresonament dels consellers i dels líders independentistes.

• Diputat al Parlament de Catalunya en la XII legislatura (2017-2021).
  • A les eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer del 2021 va ser escollit diputat per la demarcació de Barcelona.
  • Al ple de constitució de la XIII legislatura, va ser escollit secretari quart de la mesa del Parlament.