ERC demana al Govern espanyol actuar “amb valentia” davant una crisi de l’habitatge agreujada pel context internacional

Sara Bailac: “Pugen les hipoteques, pugen els lloguers, puja tot menys els salaris, i moltes famílies viuen ofegades per uns preus que estan pels núvols.”
La portaveu d’Esquerra Republicana al Senat, Sara Bailac, ha interpel·lat aquesta setmana a la ministra d’habitatge, Isabel Rodríguez, durant la sessió de control per exigir mesures “valentes i immediates” que protegeixin la ciutadania davant l’agreujament de la crisi de l’habitatge, en un context marcat per l’impacte econòmic de la guerra a l’Iran.
Durant la seva intervenció, Bailac ha advertit que l’encariment generalitzat del cost de la vida derivat de la inestabilitat internacional està intensificant una situació ja crítica en l’accés a l’habitatge. En aquest sentit, ha denunciat que moltes famílies viuen “ofegades” per uns preus desorbitats mentre els salaris no creixen al mateix ritme.
Davant d’aquesta situació, Bailac ha plantejat a l’executiu un paquet de mesures extraordinàries per fer front a aquesta crisi. Entre aquestes, ha reclamat la congelació dels lloguers per garantir que la ciutadania pugui assumir el cost d’un habitatge digne, així com la pròrroga automàtica dels contractes de lloguer mentre duri l’actual inestabilitat internacional, subratllant la necessitat d’oferir “tranquil·litat” a aquelles persones que estan a punt de finalitzar el seu contracte de lloguer.
Així mateix, Bailac ha exigit la suspensió dels desnonaments per a famílies en situació de vulnerabilitat que no disposin d’alternativa habitacional. “Milers de famílies vulnerables tenen la seva vida ficada en caixes esperant a ser desnonades des que PP, VOX i Junts van tombar l’escut social”.
La portaveu ha instat a la titular d’Habitatge i Agenda Urbana a “prendre la iniciativa i actuar”, remarcant que el context actual requereix un Govern decidit a impulsar polítiques públiques ambicioses. En aquest sentit, ha qüestionat també la incoherència del Partit Socialista en matèria d’habitatge, assenyalant les contradiccions entre el que diu al Senat i el que vota en l’àmbit europeu amb el PP per afavorir que continuï l’especulació.
