La proposta estratègica d’Esquerra per aconseguir la República en 10 idees

Els republicans defensen que per arribar a la independència cal treballar en tres pilars: la defensa dels drets i les llibertats, la justícia per als represaliats i la cohesió social i el progrés econòmic i, tot, amb la mobilització permanent i treballant a l’escenari internacional

Esquerra Republicana ha explicat avui davant del Consell Nacional de l’organització, el principal òrgan del partit entre congresos, la proposta estratègica que s’està elaborant a partir de la Conferència Nacional que es va fer el juliol. Es tracta d’un camí que ha de portar el país a aconseguir la independència i esdevenir una nova República, i que el partit, com ha destacat el vicepresident del Govern Pere Aragonès, posarà a disposició i al servei de tothom per poder traçar una estratègia conjunta entre tots els actors implicats. La secretària general, Marta Rovira, que també ha intervingut en directe des de Ginebra, ha defensat que l'independentisme ha tornar a treballar des de la complicitat com es va fer abans i durant de l'1-O perquè així és com es guanyarà.

Els republicans consideren que ens trobem en la fase de transició cap a la República després de tots els fets de l’octubre català, especialment l’1-O, però en un context de repressió intensa per part de l’Estat amb persecució, la causa general contra l’independentisme, presó i exili. I es marca tres pilars des dels quals poder avançar cap a la República:
- La defensa de les llibertats democràtiques
- La lluita per la justícia per als represaliats
- La cohesió social i progrés econòmic

I tot això a través de la internacionalització del conflicte, intentant que es converteixi en una causa de defensa de la llibertat i la democràcia, i la mobilització permanent del poble i les entitats. "La mobilització pacífica, cívica i democràtica és clau per demostrar que seguim persistents en la voluntat de decidir el nostre futur", han defensat els republicans.

Tot plegat, per acabar creant les condicions objectives necessàries que portin a celebrar un referèndum que ha de ser definitiu, un referèndum verificable a nivell internacional i on tothom pugui anar a votar lliurement sense témer per la seva integritat física.

Ara bé, com ja van fer en la Conferència Nacional, els republicans han deixat molt clar que, en qualsevol dels casos, si l’Estat continua bloquejant la solució política i democràtica del conflicte, no es pot descartar cap via democràtica i pacífica que ens porti a esdevenir una república.

La secretària general, Marta Rovira, ha defensat que cal trobar les complicitats entre tot el sobiranisme per guanyar.

En aquest sentit, els republicans han apuntat que cal aconseguir una majoria interna inapel·lable; crear un estat de l’opinió pública a l’estat espanyol més favorable; i generar interès internacional. I si es donen aquestes condicions, l’estat no podrà seguir bloquejant de manera permanent la resolució democràtica del reconeixement a l’autodeterminació de Catalunya. Un dret que pertany als ciutadans i aquests són els que l’han d’exercir lliurement.

10 idees per resumir la proposta estratègica d’Esquerra Republicana:

1. Per voler desarticular l’independentisme i el republicanisme, l’Estat espanyol s’ha carregat el seu propi estat de dret. Però la repressió no serveix per aturar la voluntat democràtica i de llibertat.
  2. Ser la punta de llança de la defensa de totes les llibertats i drets amenaçats. Construirem una xarxa de solidaritat i de lluites compartides aglutinant amb el màxim d’actors possibles
  3. No hi haurà normalitat possible mentre hi hagi presos i preses polítiques i exiliats i exiliades. L’única opció que es contempla és el seu alliberament. Cal denunciar que el procediment penal és sense garanties i arribarem fins on calgui per aconseguir que es faci justícia i es condemni l’Estat espanyol
  4. Volem governar republicanament i avançar cap a la República a través de la consecució de noves sobiranies que ens faran més lliures. Fer República també és governar bé i per a tothom, construir una societat empoderada i sobirana
  5. La República també es construirà des dels municipis, desplegant polítiques republicanes per fomentar la cohesió social, destruir desigualtats, construir la base d’una societat republicana
  6. La causa de Catalunya s’ha de convertir en una més de les causes per la llibertat i la democràcia al món
  7. L’1O vam guanyar, l’Estat va ser burlat i vençut. És un punt de no retorn.
  8. Defensar un referèndum verificable a nivell internacional i on tothom pugui anar a votar lliurement sense témer per la seva integritat física. Hem de generar les condicions objectives necessàries per fer possible l’exercici del dret a l’autodeterminació
  9. Treballar per aconseguir una majoria interna inapel·lable; crear un estat de l’opinió pública a l’estat espanyol més favorable; i generar interès internacional. Si es donen aquestes condicions, l’estat no podrà seguir bloquejant de manera permanent la resolució democràtica del conflicte
  10. Si l’Estat bloqueja la solució política, no renunciarem sota cap concepte a cap via democràtica i pacífica per assolir la República Catalana. El dret a l’autodeterminació ens pertany i som nosaltres els que l’hem d’exercir lliurement