Neus Ramonet Sucarrat

Manresa 30 de juny de 1966

• Diputada al Parlament de Catalunya

Llicenciada en Medicina i Cirurgia l’any 1993 i especialitzada en Medicina Interna a l’Hospital Arnau de Vilanova. Fins a la seva entrada com a diputada al Parlament, Ramonet ha estat treballant com a metgessa d’urgències a l’Hospital de Manresa.

Des que va començar a treballar ha estat combinant la feina com a metgessa amb la formació continuada en diferents àmbits i titulant-se en diversos màsters. Cursa un Màster en Medicina i Cirurgia d’Urgències, un de Gestió de Serveis Sanitaris i un d’Atenció Mèdica Urgent. També va obtenir la Diplomatura en Nutrició Humana i Dietètica.

Sempre ha estat vinculada en diferents associacions i entitats socials comarcals. És una de les fundadores de l’Associació d’Estudiants de Ciències de la Salut de Lleida, una entitat que segueix vigent.

Fa el pas a la política quan és escollida per representar Esquerra Republicana a l'Ajuntament d'Alpicat com a cap de llista a les eleccions del 2011, una responsabilitat que repeteix quatre anys més tard, el 2015.

També el 2015, assumeix la responsabilitat de liderar la Federació Comarcal d'Esquerra Republicana al Segrià des de la presidència fins a l'any 2020. En aquell moment és quan entra a formar part de les llistes republicanes a les eleccions parlamentàries del febrer del 2021 representant la comarca del Segrià.

• Regidora a l’Ajuntament d’Alpicat (2011-2019)
  • Vicepresidenta del Consell Comarcal del Segrià (2013-2015)
  • Diputada al Parlament de Catalunya des del juny del 2023