Francesc Viaplana

La Seu d'Urgell, Lleida 17 desembre 1981

President de la Federació Regional de l’Alt Pirineu

Diputat al Parlament de Catalunya per Lleida

Francesc Viaplana sempre ha sentit fascinació per la muntanya, i segurament per això va decidir estudiar Enginyeria Tècnica Forestal. És de la Seu d’Urgell, on ha nascut, s’ha criat, ha crescut, s’ha enamorat i ha tingut una filla. Les seves arrels es reparteixen entre el Pallars Sobirà, l’Alt Urgell, Andorra i Barcelona. Mentre era soci d’una empresa forestal, va patir els anys més durs de la crisi econòmica i ha estat a l’atur. Amb tot, assegura que mai les dificultats l’han fet defallir en continuar endavant. Des del 2015 és regidor i portaveu d’ERC a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell. Es va presentar a les eleccions del 21-D “per defensar el meu territori, l’Alt Pirineu i Aran, tot treballant per fer la República que tots desitgem per nosaltres i els nostres fills. I abans que tot, em presento per recuperar la llibertat del nostre govern legítim i recuperar les institucions del nostre país”. Així, actualment, també és diputat al Parlament de Catalunya.

• Llicenciat en Enginyeria Tècnica Forestal per la Universitat de Lleida (UdL).
  • Va treballar breument a l’administració.
  • Va ser soci d’una empresa forestal, tant realitzant projectes com executant treballs forestals.
  • Ha fet una feina temporal a l’administració com a enginyer tècnic forestal.

Va ser membre del Consell comarcal a l’Alt Urgell.
President de la Federació Regional de l’Alt Pirineu des del 2012.
Regidor i portaveu d’ERC a l’Ajuntament de la Seu d’Urgell des del 2015.

Diputat al Parlament de Catalunya des del 2018.