Meius Ferrés Fluvià

Olot 2 de juny de 1963

Presidenta de l'Assemblea Nacional de les Dones

Llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat Autònoma de Barcelona l’any 1986, posteriorment va fer-hi els cursos de doctorat en Lingüística Teòrica, va treballar-hi com a becària i va ser professora de traducció a l’Escola Universitària de Traducció i Interpretació. A la Universitat de Girona ha estat professora de fonologia, morfologia i sintaxi des del 1988 fins al 1992, cap del Servei de Llengua Catalana del 1994 al 1998, i cap del Servei de Llengües Modernes fins al 2009. Des d’aquí ha impulsat i coordinat nombroses iniciatives interuniversitàries en l'àmbit de l'ensenyament i la promoció de les llengües des de l’àmbit lingüístic català i estatal. Ha coordinat projectes europeus relacionats amb l’aprenentatge de la llengua catalana, com ara l’Intercat, programa per a l’acollida lingüística i cultural dels estudiants forans. Ha participat en comissions interuniversitàries per impulsar planificació lingüística estratègica. Les publicacions o comunicacions que ha presentat en aquests darrers anys giren a l’entorn de les llengües i l’Espai Europeu d’Educació Superior. Del 2009 fins al 2011 ha estat responsable del Gabinet de Coordinació del Comissionat per a Universitats i Recerca del Departament d’Innovació, Universitats i Empresa. En aquest àmbit ha tingut competències en política lingüística i relacions internacionals, i ha estat delegada del conseller per coordinar projectes estratègics universitaris amb les institucions que actuen dins de l’àmbit de la catalanística. Actualment ha decantat l’activitat professional cap a la comunicació estratègica a través de les xarxes socials; treballa com a Social Media Manager a la Unitat 2.0 de la UdG, amb l’objectiu d’acostar l’activitat de la universitat a la societat, fomentar el coneixement i la interrelació entre els membres de la comunitat universitària i amplificar i donar suport institucional a les actuacions que duen a terme els organismes universitaris.

Ha participat des de molt jove en tota mena d’iniciatives en defensa de la llengua i la cultura catalanes, en col·laboració amb diverses entitats i formacions polítiques, com ara la Crida, l’ADAC, la Plataforma per la Llengua o la CAL Ha estat vicepresidenta d’ Òmnium Cultural de la Garrotxa. Ha col·laborat amb el Consorci per la Normalització Lingüística en actuacions de formació lingüística. Ha impulsat de manera continuada activitats literàries a la seva ciutat i campanyes en defensa de la llengua. Ha fet diverses col·laboracions en ràdio i ha estat membre del Consell de Redacció de publicacions locals d’àmbit general. És membre del Consell Rector de la Universitat Catalana d’Estiu, i cap de l’àrea de llengua.

És militant d'Esquerra Republicana de Catalunya des de 2008. Ha estat presidenta de la Sectorial de Política Lingüística de la Federació Regional de Girona. Ha estat candidata de la demarcació de Girona per les eleccions europees de 2009. És secretària d'organització de l'Executiva Local d'Olot i secretària d'educació de la Federació Comarcal de la Garrotxa. Ha fet d’assessora per a la utilització de les xarxes socials en l’àmbit polític, i els dos darrers anys ha participat en el grup de voluntaris d’Esquerra 2.0. És una persona molt activa en aquest àmbit, i és present en totes les xarxes socials.