Raquel Sans lamenta que només Esquerra Republicana faci propostes per la ciutadania de Catalunya

La portaveu republicana ha destacat la feina feta amb la llei d’amnistia, que ha de permetre “arribar a la segona fase de resolució del conflicte polític a Catalunya, el referèndum d’autodeterminació pactat”

"Pere Aragonès ha anat al Senat a defensar la llei d'amnistia i a defensar Catalunya" ha assegurat aquest dilluns Raquel Sans. La portaveu dels republicans també ha destacat que "Esquerra Republicana és qui està fent propostes, tant en clau nacional, amb el referèndum pactat, com en clau social, amb el finançament singular" i lamenta que, per part de les altres formacions, “només hi trobem crítiques i negatives sense cap proposta”.

En aquest sentit, la portaveu ha recordat que el president Aragonès ha fet una proposta de debat amb els candidats Carles Puigdemont i Salvador Illa "on calgui" per tal de "combatre idees i model de país”. Sans ha recordat que més enllà de repetir "Jo tornaré" i "Hem de passar full", en referència a Puigdemont i Illa, respectivament, la ciutadania catalana mereix escoltar propostes i saber què ha votat i què es trobarà a partir del 13 de maig.

La portaveu republicana també ha destacat que el diumenge vinent es commemora el dia de la República i que el dissabte 13 d’abril, Esquerra Republicana el celebrarà amb un acte on es reivindicaran els 93 anys d'història i compromís amb els valors republicans. La portaveu ha subratllat que "si podem celebrar un dia com el 14 d'abril és gràcies al fet que en aquelles eleccions hi va haver una mobilització immensa a les urnes" i ha demanat la mobilització de la ciutadania catalana el pròxim 12 de maig per tal “d’aconseguir els canvis necessaris”.

Cordó sanitari a la ultradreta

Davant la candidatura presentada per l'alcaldessa de Ripoll, Aliança Catalana, Sans ha recordat que Esquerra Republicana "sempre serà al davant de la ultradreta, porti una estelada o una bandera espanyola". Esquerra Republicana, ha recordat Sans, té un ferm “compromís antifeixista” i amb els qui tenen un discurs racista i xenòfob "no hi tenim res a veure".