Cid afirma que aquesta legislatura s'ha aconseguit el màxim reconeixement per als bous de les Terres de l'Ebre

Davant el debat de la proposició de llei de regulació de les festes tradicionals amb bous que es farà el proper dimecres 22 de setembre al Parlament de Catalunya, la ponent relatora del text, la diputada republicana Marta Cid, ha expressat la seva satisfacció. Cid ha destacat que "s'ha treballat amb una clara voluntat de consens amb el sector i entre partits, tal com demostra el fet que CiU, PSC i Esquerra vam presentar de manera conjunta 50 esmenes al text inicial, i es va acceptar incorporar esmenes d'altres formacions com ara el PP o ICV". Aquest text inicial a què feia referència la diputada és el Manual de Bones Pràctiques que va impulsar Esquerra des de la Delegació del Govern de la Generalitat fa cinc anys, amb la col·laboració de tots els actors implicats en la festa i que, segons Cid, "ara hem portat al camp legislatiu". Segons la republicana, un altre dels objectius que s'han assolit és el de complir el calendari. "Malgrat els entrebancs del PP, hem complit el compromís adquirit amb el sector de donar cobertura jurídica als nostres bous, fent-los compatibles amb la Llei de protecció dels animals durant aquesta legislatura", ha afirmat la diputada republicana.

Marta Cid, relatora de la llei, ha explicat que el paper d'Esquerra ha estat decisiu per poder aconseguir durant aquesta legislatura el màxim reconeixement pels bous de les Terres de l'Ebre. "D'una banda, hem consolidat la festa dels bous incorporant-los al Catàleg del Patrimoni Festiu de Catalunya i, de l'altra, aprovarem una llei amb molt de consens que, a més de donar compliment amb lletra i l'esperit a la Llei de protecció del animals, dotarà de seguretat jurídica les institucions i associacions que organitzen els actes festius i augmentarà la seguretat de les persones que hi participen". Cid ha afegit que "després de trenta anys de democràcia tanquem d'una vegada per totes el debat i conflicte sobre els bous a les Terres de l'Ebre blindant-los jurídicament".

La diputada republicana ha volgut destacar el treball conjunt i de consens dels diputats ebrencs en aquest tema i ha demanat de traslladar aquest exemple a d'altres temes vitals pel futur del territori. "Només si actuem amb valentia anteposant els interessos del nostre territori i de la seva gent, i funcionem com un veritable lobby ebrenc dins i fora dels nostres partits, podrem aconseguir que les Terres de l'Ebre tinguin les mateixes oportunitats i actuacions que la resta de país".

Etiquetes