Aragonès: 'Quan Iceta diu que hem de donar suport als pressupostos, li diem que la dignitat i la llibertat no s'intercanvia per cap partida pressupostària'

El vicepresident ha recordat que quan se'ns demana que fem gestos i votacions gratuïtes, no ho podem acceptar

El vicepresident i l'adjunt a la presidència d’Esquerra Republicana, Pere Aragonès, ha manifestat durant l'acte sobre Municipis Republicans a Tarragona que "quan se'ns demana que fem gestos i votacions gratuïtes, no ho podem acceptar" i ha recordat que "quan Iceta diu que hem de donar suport als pressupostos li hem de dir que la dignitat i la llibertat no s'intercanvia per cap partida pressupostària, les llibertats i els drets no tenen un preu”.

Un dels moments més aplaudits ha estat quan la diputada i portaveu d’Esquerra Republicana, Marta Vilalta, ha donat veu a unes paraules de la presidenta Carme Forcadell que ha escrit des de la presó de Mas d'Enric: "Us envio un missatge d'optimisme i d'esperança. Mai el republicanisme havia arribat tan lluny com fins ara, ni el món ens havia mirat amb tanta atenció. Tarragonines i tarragonins, us demano perseverança". Vilalta també ha reclamat que "no renunciarem a res per aconseguir la llibertat dels presos i les preses polítiques però tampoc per aconseguir la llibertat del país”.

El conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, ha reflexionat que "si no hi ha projecte de ciutat, no se sap que es vol fer. Perquè escoles i instituts d’un lloc com Tarragona funcionin, hi ha d’haver un projecte que es vol i en aquesta ciutat no n’hi ha" i ha afegit que “per exercir de capital, com ha de fer Tarragona, i ser un motor de catalanitat, ho ha de fer des d'un govern municipal que tingui les idees clares. A Tarragona hi ha un equip que té un projecte clar i necessari pel país, amb el candidat Pau Ricomà”.

No renunciarem a res per aconseguir la llibertat dels presos i les preses polítiques però tampoc per aconseguir la llibertat del país
Marta Vilalta Portaveu d'Esquerra Republicana

Durant el torn de la diputada al Congrés, Ana Surra, ha expressat que "al 2014, quan va dret a decidir va començar a tenir importància, els immigrants van decidir participar i assumir les nostres responsabilitats, incloent-hi les nostres reivindicacions".

La jornada republicana ha iniciat amb els parlaments del portaveu i alcaldable a l'Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà, que ha apuntat que cal "promoure el progrés a la ciutat amb un urbanisme social pensant en la convivència i la regeneració, amb la cultura com a eix transformador i amb estructures que garanteixin la participació de tot el capital humà i talent de la ciutat".

Aquest acte a Tarragona ha estat l'inici la campanya 'Ciutats republicanes, ciutats de progrés' per donar a conèixer els candidats a les eleccions municipals i, alhora, reivindicar l'alliberament dels presos i preses polítiques i el retorn dels exiliats. El pròxim acte es durà a terme el dissabte 27 d’octubre a Sabadell.