Esquerra dóna suport a la ILP per la Televisió Sense Fronteres que aprova el Congrés

Esquerra ha donat suport a la ILP per la Televisió Sense Fronteres, perquè, segons Ridao, ‘el nostre grup s'ha caracteritzat durant aquesta legislatura i l'anterior pel seu esforç a l'hora de desplegar diferents iniciatives per garantir les emissions de TV3, la televisió de Catalunya, al País Valencià i, evidentment, la reciprocitat de les emissions de TV3 i de Canal Nou tant al Principat de Catalunya com al País Valencià.’

Ridao ha posat èmfasi en el fet que ‘no és una iniciativa privativa del País Valencià, però tothom sap que durant cinc anys la televisió de Catalunya ha pogut ser vista al País Valencià gràcies al voluntarisme i sobretot a la iniciativa, per subscripció popular, de la societat civil a València i gràcies també a l'esforç d'Acció Cultural del País Valencià. Han estat cinc anys, per cert, plens de dificultats, de penalitats de tota mena, d'una alegalitat i d'una situació d'aguait permanent per part dels successius governs de tot signe i color polític’.

Ridao ha destacat que ‘aquest és un problema eminentment polític, no és una qüestió purament tècnica. Ja em diran com de paradoxal és que al 2011, en plena era de la informació i en ple context de la globalització i de la televisió sense fronteres, a Alzira, a Crevillent o a Vinaròs es pugui veure la CNN o Al-Jazira i no la TV3 de Catalunya. Política és, per exemple, l'actitud d'un govern valencià del Partit Popular que fins ara ha evidenciat un excés de zel i un afany de persecució sense quarter contra les emissions de TV3 al País Valencià com mai s'havia vist. I per què? Simplement, senyories, perquè TV3 emet al País Valencià amb la llengua pròpia de molts valencians, que és el català que es parla a València, simplement perquè TV3 és sentida com a pròpia per molts valencians i valencianes i va en contra d'aquest afany de la dreta valenciana, de l'espanyolisme més ranci, que intenta bàsicament eixamplar la fractura, les diferències i el desencontre entre Catalunya i el País Valencià’.

Ridao ha acabat la seva intervenció apel·lant ‘el sentit comú de tots els grups de la cambra, perquè, com s'explica avui que es pugui veure TV3 al nord i al sud de França o a Andorra o a Sardenya, a Itàlia, i no a Castelló de la Plana? Com poden vostès explicar aquesta anomalia? L'Estat, per tant, per una vegada, ha de garantir les emissions de TV3 i acabar amb tanta arbitrarietat i amb aquesta actitud política dels governs de torn al País Valencià’.