José Rodríguez Fernández

Barcelona 6 d’octubre de 1976

Diputat al Parlament de Catalunya

És llicenciat en Física, compta amb un Màster en Societat de la Informació i un DEA en Sociologia. Ha sigut professor de diversos màsters de comunicació a universitats catalanes com la UPF, la UB i la UAB. Ha treballat com a tècnic del gabinet de comunicació i del gabinet tècnic de la UGT de Catalunya i ha sigut assessor del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies en l'elaboració de relat i seguiment del pla departamental.

En l'àmbit polític, ha sigut militant del PSC més de 15 anys, entitat política en la qual ha portat responsabilitats a nivell nacional i de Barcelona i ha sigut responsable de la sectorial nacional de ciberactivisme entre altres responsabilitats. També ha sigut conseller de districte a Horta Guinardó durant 8 anys i ha portat les carteres de seguretat, mobilitat i serveis urbans.

Des del 2012, començà el seu activisme en el món independentista i va cofundar l'entitat Súmate. Ha col·laborat i dirigit diversos estudis que dibuixen la frontera sociològica entre el món independentista i el no independentista.