Marta Cid

Amposta (Montsià) 26 de març de 2009

Diputada al Parlament de Catalunya

Llicenciada en Psicologia, diplomada en Magisteri i postgraduada en Logopèdia per la Universitat de Barcelona. Professora d'ensenyament general bàsic (1982-1987). Psicòloga i logopeda de l'Escola d'Educació Especial i Taller Ocupacional d'Amposta (APASA) (1987-2000).

Fundadora del Club Handbol Amposta Atlètic i practicant d'aquest esport fins a l'any 1984. Ha estat membre fundadora de la Coordinadora Antitransvasament i col·laboradora de diverses entitats i associacions culturals d'Amposta. Coautora del llibre PHN: la raó d'Estat contra l'Ebre i la Terra (Arola editors, 2003).

Militant d'Esquerra des de l'any 1978, ha ocupat diferents càrrecs orgànics en el partit. Ha estat presidenta de la secció local d'Amposta, presidenta de la Federació Comarcal del Montsià i presidenta regional a les Terres de l'Ebre. Ha estat dues vegdes cap de llista de la circumscripció de Tarragona per a les eleccions al Congrés de Diputats, i integrant de la llista del Parlament de Catalunya per la circumscripció de Tarragona per a les eleccions de 1995. Ha estat també presidenta del Consell Nacional del partit.

Regidora de l'Ajuntament d'Amposta des de l'any 1993 fins al març del 2004. Ha estat consellera comarcal del Montsià (1997-2001), vicepresidenta primera del Consell Comarcal del Montsià (1999-2001) i senadora d'Esquerra a la circumscripció de Tarragona dins l'Entesa Catalana de Progrés des de l'any 2000 fins al novembre de 2003, quan hi renuncia en ser escollida diputada al Parlament de Catalunya. Nomenada consellera d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en substitució de Josep Bargalló el febrer del 2004. Escollida diputada al Parlament de Catalunya el 2006.