Diana Riba, Tomàs Molina i Oriol Junqueras, en roda de premsa / MARC PUIG

Oriol Junqueras: “És un honor incorporar una persona del prestigi del Tomàs Molina i posar la seva capacitat i coneixement al servei del nostre país”

“És imprescindible que ens adaptem al canvi climàtic, és una necessitat imperiosa. Per això he pres el compromís de fer el salt a la política, amb la voluntat que a Catalunya treballem plegats en un futur esperançador i il·lusionant”. Aquest és “l’impuls” que ha dut el físic i meteoròleg Tomàs Molina a integrar-se a la candidatura d’Esquerra Republicana a les properes eleccions europees, segons ha explicat aquest dimarts en roda de premsa acompanyat de la cap de llista, Diana Riba, i del president del partit, Oriol Junqueras.

“En un país amb temperatures per sobre dels 40 graus i amb menys aigua, cal preparar el país pel futur que arriba, i això requereix de molta feina a Catalunya però necessita també una planificació europea”, ha apuntat Molina, que concorrerà com a número 4 de la llista d’Ara Repúbliques que també integraran representants d’EH Bildu, el BNG i Ara Més. “Intentaré aportar el sentit comú d’un home del temps clàssic, voluntat de diàleg i d’entesa i treball en equip”, ha dit.

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha manifestat que “és un honor” incorporar una persona “del prestigi” de Tomàs Molina i “posar la seva capacitat i coneixement al servei del nostre país en una institució tan rellevant com el Parlament Europeu”.

La cap de llista de la coalició, Diana Riba, ha subratllat que Ara Repúbliques “és “un projecte reforçat, il·lusionant, i amb una potència arrelada als territoris”. “Ampliem el projecte amb persones generoses que aporten el seu potencial al projecte republicà, per una Catalunya lliure dins d’una Unió Europea més lliure, més sostenible, més justa i més feminista”, ha afirmat Riba, que ha situat que “el primer objectiu és que ningú es quedi a casa i tothom vagi a votar”.