Alba Camps Roca

Puig-Reig 12 de maig de 1989

Secretària de Governança Republicana i Agenda 2030

Diputada al Parlament de Catalunya

Va néixer el 12 de maig de 1989. Llicenciada en sociologia per la UAB, postgrau i màster en Resolució de Conflictes i Promoció de la Convivència a la mateixa universitat.

Ha format part de l’executiva local del meu municipi, Puig-reig, de l’executiva comarcal del Berguedà i, actualment, de l’executiva regional de la Catalunya Central.

El 2015 va iniciar l'etapa com a regidora fins al maig del 2021. Alhora, he estat a la Delegació del Govern a la Catalunya Central fins al 15 de juny d’aquest mateix any.

Després de la formació del Govern el maig de 2021, l'Executiva Nacional d'Esquerra Republicana va renovar el seu equip amb la incorporació de Camps com a Secretaria de Política Municipal i Projectes Transversals. E

A partir del Consell Nacional del juny de 2023 va passar a ser secretària de Coherència Política, una posició inspirada en l'experiència de partits europeus. Camps va ser qui va elaborar les "polítiques marca" d'Esquerra Republicana en l'àmbit municipal, treballant precisament per dotar de transversalitat i coherència política tota l'acció del partit en l'àmbit municipal. Ara, doncs, treballa en el mateix sentit però en l'àmbit nacional.