Amorós : ‘És important que davant l’emergència social es plantegi aquesta reforma de la RMI’

ERC destaca que s’hagi aconseguit una partida de 43 M€ més pels aturats de llarga durada ( un 33% més) i que aquesta sigui la partida que més creix en els pressupostos del 2014

El diputat d’ERC Oriol Amorós ha celebrat l’aprovació del moció que inclou el compromís de presentar una reforma de la Renda mínima d’Inserció el 2014 donada la situació d’urgència i emergència social que existeix.

El diputat d’ERC ha explicat que el treball de negociació pressupostària ha donat com a resultat que s’hagi aconseguit una partida de 43 M€ més pels aturats de llarga durada ( un 33% més), i que aquesta sigui la partida que més creix en els pressupostos del 2014.

Amorós ha explicat que aquesta moció inclou una reforma de l’actual llei que inclou l’establiment del dret subjectiu i fixarà l’objectiu en la recuperació de la universalitat. El diputat d’ERC assegura que s’inclourà tothom, també les persones que poden accedir al mercat laboral, amb possibilitat de retorn a la prestació en cas que sigui necessari. El diputat d’ERC ha destacat la necessitat que s’inclogui la franja d’edat compresa entre els 18 i 25 anys, i ha considerat absolutament necessària la participació del sector i entitats que treballen amb el col·lectiu de persones perceptores de la Renda Mínima d’Inserció.