El president Pere Aragonès acompanyat de la senadora, Sara Bailac, i el delegat del Govern a Madrid, Joan Capdevila / Govern de la Generalitat

El president de la Generalitat ha comparegut aquest dilluns al Senat davant de la majoria de presidents autonòmics per defensar l’aprovació de l'amnistia com a pas previ per aconseguir un referèndum

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha comparegut aquest dilluns al matí al Senat per defensar l'aprovació d'una llei d'amnistia que posi fi a la repressió envers el moviment independentista. "Avui estem aquí per la fase final de l'aprovació d'una llei d'amnistia que ens deien que era impossible i ara és inevitable", ha recordat Aragonès.

Alhora, però, el president ha remarcat diverses vegades que aquest no és l'objectiu final del Govern i ha fixat el referèndum com el pròxim destí: "Deixant enrere la repressió obrim una nova etapa de negociació amb el govern de l'Estat i ho fem amb l'ambició d'abordar el fons del conflicte, un referèndum d'autodeterminació".

Aragonès ha comparegut a la Comissió General de les Comunitats Autònomes del Senat amb 8 presidents autonòmics més, la major part del Partit Popular. Davant de tots ells, el cap de l'executiu català també ha defensat la proposta d'un finançament singular per a Catalunya. "En paral·lel a la negociació del referèndum hem de fer possible un sistema de finançament singular per a Catalunya", ha subratllat. En relació amb això, el president ha denunciat que l'actual sistema de finançament autonòmic és una “llosa” per a Catalunya i l’ha titllat d’“obsolet, opac i, sobretot, injust".

Per la seva banda, la portaveu d'Esquerra Republicana al Senat, Sara Bailac, també ha intervingut a la comissió defensant l'informe propi que els republicans han presentat sobre l’impacte autonòmic de la llei d’amnistia, al no donar suport al text elaborat pel Partit Popular. "Esquerra Republicana, fa més de quatre anys, vam apostar decididament per aquesta llei i amb la força que la ciutadania ens ha donat a les urnes l’hem fet possible", ha ressaltat Bailac.

Etiquetes