ERC impulsa al Parlament que els propers Pressupostos de la Generalitat vagin acompanyats d’un calendari de pagament de deutes als ens locals

La moció presentada al plenari pel diputat d’ERC, Marc Sanglas, expressa el suport als ens locals en al seva tasca diària i arrenca el compromís del Govern d’incloure en els propers Pressupostos 2013 un calendari de pagament de deutes pendents de la Generalitat amb els ens locals.

El diputat d’ERC, Marc Sanglas, ha celebrat l’aprovació de la moció presentada pel Grup Parlamentari d’ERC en què s’expressa el suport als ajuntaments i altres ens locals en la seva tasca diària al servei dels ciutadans de Catalunya. La moció expressa el rebuig a l’Anteproyecto de Leu de Racionalización y Sostenibilidad de l’Administración Local que el Govern espanyol preveu aprovar atès que envaeix les competències exclusives en matèria de règim local i suposa un ataca al principi d’autonomia local.

La moció aprovada insta el govern de la Generalitat de Catalunya a que amb l’avantprojecte de Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2013 s’hi acompanyi un calendari de pagament dels deutes pendents amb les ens locals de Catalunya, que prioritzi els pagaments pendents i es facin efectius en el termini més curt possible des de l’aprovació del pressupostos.

El Parlament demanarà al Govern espanyol la substitució de Llanos de Luna

El punt que ha suscitat més debat ha estat l’aprovació que el Parlament demani al Govern espanyol la substitució de la delegada del Govern a Catalunya, Llanos de Luna, per la seva actitud hostil i manca de respecte envers les institucions catalanes. Sanglas ha destacat que ‘el Parlament amb aquest punt rebutja de manera expressa totes aquelles accions, declaracions i actituds tendents a coercionar la voluntat expressada pels plenaris municipals perquè no fan cap favor a l’exercici de la democràcia’.