El Govern elimina la cita prèvia obligatòria en els serveis de la Generalitat per tal de facilitar-ne l’accés a les persones grans
El telèfon d’informació ciutadana 012 passarà a ser gratuït en el termini màxim d’un any. Aquesta és una de les mesures que s’inclouen en el Model d’atenció ciutadana de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i del seu sector públic, que aquest dimarts ha aprovat el Consell Executiu. Amb l’objectiu de lluitar contra la bretxa digital en l’accés als serveis públics, el Govern ha dissenyat un model que vol facilitar les relacions entre la ciutadania i l’Administració.
“L’objectiu d’aquestes mesures és que la comunicació entre l’administració de la Generalitat i la ciutadania sigui el més accessible possible”, ha explicat en roda de premsa la portaveu del Govern, Patrícia Plaja.
En aquest sentit, el Govern crearà oficines d’atenció ciutadana centralitzada en cada vegueria, on, en un únic espai, es podrà fer qualsevol tràmit relatiu a l’Administració de la Generalitat. De la mateixa manera, en aquests punts es donarà suport a les persones a l’hora d’accedir als serveis digitals per garantir-ne l’autonomia més enllà del seu nivell de competència digital.
Pensant especialment en les persones més grans, també s’elimina la cita prèvia obligatòria instaurada durant la pandèmia en alguns dels serveis de la Generalitat, i ara només es mantindrà en cas que la ciutadania la vulgui sol·licitar. Aquesta es podrà demanar per tots els canals, incloent-hi la forma presencial.
Pujada de les retribucions als MIR
En la reunió de Govern d’aquest dimarts també s’han aprovat l’increment en gairebé un 28% de la retribució de les guàrdies per al personal mèdic resident en formació de l’Institut Català de la Salut (ICS). La mesura, que beneficia un total de 2.773 MIR, suposarà un cost anual de 13 milions d’euros.