Aragonès, sobre PISA: 'Amb màxima exigència, assumim la responsabilitat i posem-nos d'acord en grans consensos'

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha pres la paraula aquest dimecres al Parlament per valorar i entomar amb els grups parlamentaris l'informe PISA que ha mostrat uns resultats dolents. "Des de la màxima exigència al Govern, que ja se que la tenen, assumim tota la responsabilitat però volem fer-ho conjuntament", ha afirmat el president en demanar intervenir excepcionalment el ple per aquest tema.

El president ha fet una crida als grups parlamentaris per debatre, contraposar idees i en base el monogràfic que al juny va aprovar el Parlament, fer política educativa. "No fem partidisme, el Govern ens comprometem a treballar amb aquest criteri", ha insistit Aragonès.

Amb aquest mateix objectiu el president de la Generalitat ha convocat els grups parlamentaris a una reunió de treball per abordar "amb rigor i voluntat d'acord" la política educativa a Catalunya. Aragonès ha posat sobre la taula canvis i més recursos com els que ja s'han produït de forma significativa els darrers dos anys i que han rebut aval parlamentari com ara incrementar la plantilla docent i estabilitzar-la, abaixar les ràtios, el nou calendari escolar i l'impuls de la gratuïtat al 0-3.

El president ha defensat que siguin mesures de continuïtat i d'estabilitat tenint en compte que l'impacte en educació es reflecteix a uns deu anys vista. "La comunitat educativa demana que no fem electroxocs ni mesures superficials davant d'aquesta situació", ha conclòs el president.

Ho ha dit poc abans de la sessió de control al Govern en què també la consellera Anna Simó ha valorat els resultats de l'informe PISA a preguntes de diversos grups parlamentaris. "En educació, no m'agrada l'il·lusionisme ni la màgia; [...] els centres necessiten calma i suport per poder fer la seva feina i confiança, i aquest és el nostre compromís a l'hora d'afrontar-ho", ha conclòs.