Els republicans han defensat el referèndum i la llei d'amnistia des de la presó La Model de Barcelona. MARC PUIG.

Forcadell defensa el dret a l’autodeterminació per ser la proposta que genera més consens a Catalunya

Al costat de Carme Forcadell, els candidats d’Esquerra Republicana a Madrid Teresa Jordà i Joan Queralt han reivindicat aquest dimecres i des de la presó La Model la proposta electoral dels republicans per la resolució democràtica del conflicte polític a Catalunya. Un referèndum consensuat i negociat i una llei d’Amnistia són les dues grans banderes dels republicans per exercir el dret a l’autodeterminació i per acabar amb la repressió, respectivament.

En aquest sentit, Teresa Jordà, candidata al Congrés per aquest 23 de juliol, ha set clara en la defensa d’un referèndum perquè els catalans i les catalanes puguin decidir lliurement el seu futur. “Reivindiquem el nostre dret a tornar-lo a fer, a tornar-hi, i aquesta vegada, sense la violència policial, poder implementar el seu resultat”, ha assegurat Jordà. “Entre una dreta i extrema dreta desbocada i una suposada esquerra espanyolista sense proposta per Catalunya, a nosaltres no ens fan por les urnes”, ha afegit.

“De fet, tornar-ho a fer és allò que fa cada dia Esquerra Republicana avançant cap a una resolució democràtica del conflicte o millorant les condicions antirepressives”, ha dit la candidata destacant la feina que Esquerra Republicana ha estat fent a Madrid. També s’hi ha sumat l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell, que, sent conscient de les dificultats, ha assegurat que amb la força que els ciutadans donin a Esquerra Republicana, l’independentisme podrà aconseguir tot allò que la repressió de l’estat va impedir culminar el 2017.

Jordà reivindica un referèndum i la llei d’amnistia davant una extrema dreta desbocada i una suposada esquerra sense proposta per Catalunya

“Ens van dir que era impossible que l’Estat reconegués un conflicte polític, aconseguir l’indult o derogar el delicte de sedició. I Esquerra Republicana, amb la força que li va atorgar la ciutadania, ho va fer”. Així, Forcadell ha fet una crida a la mobilització independentista per votar en contra de les estructures de l’estat: “Cada vot independentista que es queda a casa és un vot que defensa els interessos d’Espanya en contra dels de Catalunya”.

Precisament, el número 1 de les llistes republicanes al Senat, Joan Queralt ha carregat contra els tribunals espanyols per la repressió que aquests anys han exercit. “Els grans tribunals s’han inventat un dret penal que no existeix, un atemptat permanent contra l’estat de dret”, ha denunciat. Per això, la proposta dels republicans passa per forçar a l’Estat espanyol a aprovar una llei d’amnistia i revertir aquesta situació. “Una amnistia no és un perdó, perquè votar no és un delicte”, ha afegit. En la mateixa línia de treballar per acabar amb les eines repressives de l’Estat espanyol, el programa electoral d’Esquerra Republicana incorpora una altra lluita que els republicans han capitanejat aquesta legislatura: la derogació de la llei mordassa.