Josep Maria Jové, durant la seva intervenció al Debat de Política General / Marc Puig

Les 5 millors frases del president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya durant el debat de Política General

El president del grup parlamentari d'Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya, Josep Maria Jové, s'ha mostrat clar i contundent en les afirmacions que ha fet durant el seu discurs al Debat de Política General. Jové ha reivindicat l'obra del govern republicà en tot el que portem de legislatura fent valdre mesures transformadores com la transició energètica, l'impuls del català o la gratuïtat de l’I2, entre d’altres. Alhora, però, el líder republicà al Parlament també ha volgut recordar que Catalunya pateix un dèficit fiscal històric que limita l'obra de govern i per això ha defensat la necessitat d’una llei d’amnistia com a pas previ a l'autodeterminació. Una situació, la llibertat nacional, que Jové ha reivindicat com a necessària per brindar un futur millor a la ciutadania de Catalunya.

A continuació us deixem amb les 5 millors frases del seu discurs:

1. L'esperit de responsabilitat i de transformació amb què vam arrencar la legislatura és inamovible. Continuem tirant endavant mesures, com incorporar més metges, més mestres i més habitatge, o impulsant el català a les plataformes audiovisuals, que situen l'independentisme en un eix d'esquerres, social i inclusiu mentre lluitem per la llibertat del país.
  2. Volem els recursos imprescindibles per garantir el progrés social. 21.900 milions d'euros de dèficit fiscal el 2021, diners se'n van de Catalunya i no tornen. La meitat del pressupost total de la Generalitat. Sense aquests recursos, la nostra gent no se'n surt, i sense persones que se'n surtin, no hi ha país que se'n surti.
  3. El català minva en ús social i no ens ho podem permetre. Per cohesió social i perquè és la nostra aportació al patrimoni cultural universal. Que ningú abandoni la llengua per desídia o per cansament. Sense la llengua no som.
  4. Ens obsessiona avançar en paral·lel perquè no hi ha gent sense país, ni país sense gent. No hi ha país sense dones amb tots els drets, sense una terra per ser treballada en condicions, no hi ha país si se'ns assequen els rius, ni habitatges on viure dignament, ni sense una sanitat universal. El país no té sentit si no garantim una societat de drets socials.
  5. L'amnistia és necessària, ho hem dit, però no és suficient. Ara és el moment d'obrir una nova fase de negociació que fixi les condicions perquè Catalunya pugui votar en un referèndum. Ho va dir ahir el president i ho compartim. Perquè estem convençuts que ara és possible, i per lleialtat institucional al president i a Catalunya.