Oriol Junqueras, Yasmina Sánchez Oussedik i el secretari general de Comunistes, Héctor Sánchez, aquest dilluns. GERARD MAGRINYÀ

El president d’Esquerra Republicana felicita EH Bildu pels seus “resultats històrics” a les eleccions basques.

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha presentat aquest dilluns l’aliança de la formació amb Comunistes de Catalunya, de la qual ha dit que contribueix a construir “un projecte integrador, acollidor, de majories, que s’adreça al conjunt de la societat i que intenta representar al màxim el país”. “Estem molt satisfets d’anunciar aquest acord”, ha assegurat.

En virtut d’aquesta aliança, Yasmina Sánchez Oussedik ocupa el 18è lloc a la llista electoral per Barcelona. “És una candidatura sobiranista i de front ampli, un projecte engrescador i una bona notícia, treballarem per la Catalunya dels 8 milions”, ha afirmat la candidata, que s’ha felicitat per una col·laboració política que construeix en positiu” al voltant del lema del PSUC que representa la tradició política del seu partit: Catalunya, un sol poble.

Junqueras també ha transmès la felicitació d’Esquerra Republicana a EH Bildu pel seu “resultat històric” a les eleccions a Euskadi d’aquest diumenge. “És una expressió de la voluntat de bona part de la societat basca d'avançar cap a la plenitud nacional i la independència d’Euskal Herria i també en polítiques socials”. “Són dos objectius que compartim: volem la plenitud nacional del nostre país i volem polítiques socials ambicioses que garanteixin una societat més justa i economia més pròspera que beneficiï al conjunt de la societat”, ha dit.

“Amb la gent d’EH Bildu, igual que amb el BNG, compartim tots aquest objectius, amb una aliança que s’expressa fonamentalment a les eleccions europees, però també en altres àmbits com el Congrés dels Diputats i el Senat”, ha conclòs.