Junqueras: ‘És necessari convocar unes eleccions abans de final d’any que han de ser les eleccions per fer la independència’

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Oriol Junqueras, ha reiterat que ‘no podem allargar l’agonia del país i necessitem dotar-nos de les eines per fer unes Pressupostos que realment responguin les necessitats de la gent, de les eines d’un Estat, i per això és necessari convocar unes eleccions abans de final d’any que han de ser les eleccions per fer la independència’ .

Junqueras ha explicat que el Grup Parlamentari ’estem fent un gest de responsabilitat en aquesta primera fase de tramitació dels Pressupostos per facilitar l'acord per la independència. El més fàcil seria tombar a la primera de canvi uns pressupostos impossibles de complir, perquè els ingressos que hi figuren no són reals i per tant no ens permetrien ajudar a la gent, ni a les empreses ni a les institucions que ho necessiten. El més fàcil seria tombar a la primera de canvi uns pressupostos que no contemplen tot allò necessari per a què el país avanci cop a la independència, que no contemplen la creació de les estructures d'estat que necessitarem; uns pressupostos que, en un context extraordinari, són essencialment ordinaris. Tanmateix, creiem que és més útil no donar un cap de porta, sinó fer, un cop més, un acte de generositat per facilitar l'entesa i no congelar el procés’ .

El President del Grup Parlamentari d’ERC ha reiterat al president Mas durant la sessió de control al Parlament que per això, ‘alhora que estem convençuts que la independència no és cosa de dos, sinó cosa de tots, li estenem la mà perquè de vostè depèn convocar les eleccions que Catalunya necessita per obtenir el mandat democràtic per a la independència. Li estenem la mà per afavorir les converses per convocar les eleccions i fixar el full de ruta cap a la independència, i voldríem, abans d'acabar l'any, poder haver acordat quan seran les eleccions i el full de ruta cap a la independència’.

Etiquetes