Oriol Junqueras, durant la seva intervenció avui a Tàrrega / Gerard Magrinyà

El líder dels republicans diu que “no té por” de l’amenaça d’un nou 155 feta per Vox: “Els hem derrotat en moltes ocasions”

El president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha subratllat des de Tàrrega el caràcter antifeixista del seu partit. Junqueras ha assegurat així que els vots dels republicans “no serviran” perquè governi la dreta i l’extrema dreta a l’Estat, sinó que serviran “sempre” per defensar Catalunya i “construir-hi alternatives” en contra.

El president dels republicans també ha tingut temps per respondre al líder de Vox, Santiago Abascal, que ha amenaçat d'aplicar un 155 “intens i de llarga durada” contra Catalunya. Davant d'això, Junqueras ha asseverat: "No els tenim por perquè, en moltes ocasions, ja els hem derrotat".

D'altra banda, la cap de llista per la demarcació de Lleida, Inés Granollers, ha recordat quin és el paper d'Esquerra a Madrid defensant que hi van per "condicionar" el PSOE a mirar cap a la seva esquerra, mentre persegueixen l'objectiu de celebrar un referèndum amb reconeixement internacional que, segons ha dit, "no deixaran mai de lluitar".

En aquesta mateixa línia, la candidata republicana per Barcelona, Maria Dantas, ha tingut temps per repassar totes les fites assolides pels republicans durant aquests quatre anys a Madrid, com l'increment deI salari mínim i de les pensions, la llei de la infància, la llei audiovisual o la llei de l'eutanàsia, entre d'altres. D'aquesta manera Dantas ha ressaltat que "el PSOE no fa, se l'obliga a fer".

Finalment, la candidata al Senat per Lleida, Sara Bailac, ha posat en relleu tots els incompliments de l'Estat cap a les comarques lleidatanes interpel·lant als seus conciutadans: "Per cada vegada que heu esperat a l'andana de la Renfe sota el sol; per cada vegada que heu esquivat els sots de la sortida de l'A-2; pels drets que van lluitar els nostres padrins i que cal que defensem. Aquest 23J, voteu Esquerra Republicana!".