Portabella reforça el Pressupost de Barcelona amb polítiques socials, ambientals i d'ocupació

Jordi Portabella (ERC+DCat+RCat) ha votat a favor del Pressupost de Barcelona pel 2014 després d'haver acordat amb el govern municipal mesures socials i ambientals de rellevància per la ciutat. El republicà ha defensat el pressupost expansiu perquè “permetrà crear llocs de treball i donar més oportunitats als barcelonins”. “Són uns pressupostos expansius en què augmenten les partides de sanitat, cultura, serveis socials i que aporten 550 milions d'euros en serveis a les persones i 426 milions d'euros en inversions”, ha reblat el regidor.

Polítiques que ERC+DCat+RCat ha pactat amb el govern municipal per votar a favor dels pressupostos:

1- Es cediran pisos buits del 'banc dolent' per a persones en situació d'emergència social

2- Es faran polítiques socials i ambientals creant una empresa d'energia municipal

3- Es crearan llocs de treball amb nous plans d'ocupació i una cooperativa de ferralla

4- Els preus de les escoles bressol i de música, del Zoo i del Bicing no pujaran per sobre l'IPC

5- Els concursos públics incorporaran criteris socials, abmientals i de proximitat empresarial

Així doncs, el líder independentista de l'Ajuntament de Barcelona ha assegurat que “seria una autèntica bestiesa que en la situació econòmica i social actual, i amb la possibilitat de tenir uns pressupostos expansius, Barcelona perdés l'oportunitat de crear llocs de treball i desenvolupar polítiques per sortir de la crisi”.

Portabella ha afegit que “la nostra prioritat són els ciutadans i, aquests, són uns pressupostos que augmenten un 8% respecte els que va votar el PP, que incrementen un 14% les polítiques socials, un 6% la sanitat, un 43% les polítiques d'ocupació i promoció econòmica i un 16% la cultura”.

Uns pressupostos que, tal com ha explicat el líder d’ERC, disminueixen l’endeutament i augmenten un 22% la inversió. “Com explicaran als ciutadans que no ens hem posat d’acord amb aquests pressupostos? Com explicaran que els interessos dels partits van per davant dels ciutadans?”, ha demanat Portabella a PSC, ICV i el PP, que hi han votat en contra.

Portabella ha recordat que fa uns mesos va enviar una carta a ICV i al PSC oferint-los negociar conjuntament els Pressupostos amb el govern municipal. Llavors, la resposta d'aquests grups va ser negativa. En aquest sentit el republicà els ha preguntat: ¿De què es queixen si no s'han assegut ni a la taula de negociacions?

D'aquesta manera, el president del grup independentista ha mostrat la seva satisfacció per haver introduït polítiques que “modifiquen substancialment les línies polítiques inicials del Pressupost del govern municipal de CiU”. Portabella ha explicat que “nosaltres vam agafar els pressupostos, els vam analitzar-los i hem fet tot el possible per introduir mesures que afavoreixin a la ciutadania”.