La vicepresidenta del Govern, Laura Vilagrà, aquest dimarts. ACN

Laura Vilagrà sobre els Pressupostos del 2024: “Estem convençuts que tiraran endavant perquè son bons per la ciutadania”

Els pressupostos del 2024, que aquest dimecres aprovarà el Consell Executiu, serviran per posar Catalunya al dia després d’anys de retallades, posar les bases per projectar-la cap al futur i oferir als ciutadans i ciutadanes el que el país es mereix. “Són els pressupostos més alts i més socials de la història i donen resposta a les necessitats de la ciutadania”, ha explicat aquest dimarts en roda de premsa la vicepresidenta del Govern, Laura Vilagrà.

I és que els comptes s’enfilen fins els 43.673 milions d’euros, la xifra més alta mai assolida.

Contemplen més de 1.000 milions d’euros per a fer front a l’emergència per sequera, “és el gran repte que tenim en aquest moment”, ha subratllat Vilagrà. A més, pateixen els majors increments en les partides d’educació (un 10% més) per fer front a la millora del sistema educatiu de Catalunya. “Hi hem de destinar tots els recursos possibles per fer front als reptes de l’educació d’aquest país”, ha defensat.

Després de l’acord tancat amb el PSC, fet que suposa 66 diputats i diputades a favor dels comptes, Vilagrà s’ha mostrat convençuda que trobaran els suports necessaris per aprovar-los definitivament al Parlament: “Estem convençuts que tiraran endavant perquè son bons per la ciutadania”, ha afirmat, alhora que ha celebrat que, un any més, els pressupostos compten també amb l’aval dels sindicats i la patronal.