Puigcercós: ‘Cada persona que es queda a casa és un vot pel PP, de tots nosaltres depèn que no faci majoria amb CiU’

El candidat d’Esquerra a la presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, ha alertat que ‘hi ha el perill real que el PP sigui la tercera força, que després de l’esforç que estem fent per sortir de l’atzucac del Tribunal Constitucional, el PP sigui la força decisiva a Catalunya’. Per aquest motiu, el líder independentista ha fet una crida a la mobilització: ‘Sortim al carrer a buscar la gent, perquè cada persona que es queda a casa és un vot pel PP, d’ells depèn que el PP faci majoria absoluta amb CiU o que la força decisiva sigui Esquerra, un partit d’esquerres, catalanista i de gent valenta’.

Puigcercós ha subratllat que ‘no podem deixar a les seves mans el poder d’aquest país’, del PP del cas Gürtel, que manté una actitud hostil contra el català i que farà un pas enrere en polítiques ambientals, socials i nacionals, que ataca la llengua i manté una actitud xenòfoba, ‘no podem permetre que el PP sigui decisiu’. Durant la seva intervenció el líder independentista també s’ha preguntat ‘on seríem la gent d’Esquerra si haguéssim fet el vídeo del PP o haguéssim participat en l’espectacle del cas Palau; nosaltres tenim vergonya i principis, ens podem equivocar, però no robar’.

En aquest context, Puigcercós també ha fet referència a l’acte celebrat ahir al Palau de la Música i ha assegurat que ‘jo respecto el Palau i la cultura catalana, i el Palau no l’utilitzem com els altres, allà no havíem de parlar de les misèries d’alguns, sinó mostrar la potencialitat del nostre país, perquè som un gran país, que si fóssim un estat independent estaríem entre Suècia i Dinamarca, segons l’Eurostat’. Puigcercós ha afegit, a més, que ‘Esquerra hem passat pel Govern, però podem seguir dient que estem amb les mans netes i la paraula lliure’.

Durant el míting celebrat avui a Santpedor les més de 350 persones que hi han assistit han rebut la salutació de la número quatre a les llistes de Barcelona i alcaldessa del municipi, Laura Vilagrà, que actualment està de baixa. També ha intervingut el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, que ha assegurat que ‘a Espanya els nostres drets i les nostres llibertats no hi caben’ i ha apuntat que hi ha tres opcions: ‘els que volen refer un pacte impossible amb Espanya, PSC i ICV, i nosaltres enrere no hi anirem’; CiU que diu que ara és el moment del concert econòmic, que ‘nosaltres reclamen des del 93 i que Mas va liquidar quan va pactar amb Zapatero; nosaltres hi donarem suport però en el marc constitucional no és possible’; i ‘la tercera i la nostra opció és que el poble decideixi’. Huguet ha apuntat que ‘hi ha gent que pensa que accelerant el vehicle accelerarem l’objectiu, però l’únic que farem és derrapar, perquè les coses bones tarden i s’han de treballar, i l’esforç i el treball és l’únic que ens donarà la llibertat i aquesta és Esquerra’.

El president del Parlament i número dos a les llistes d’Esquerra per Barcelona, Ernest Benach, ha fet referència a una enquesta publicada el 15 d’octubre de 2003, que donava a CiU 52 diputats i en va treure 46; PSC 38 i en va treure 42 i a Esquerra 16 i en va aconseguir 23. En aquest sentit, ha assegurat que ‘ha arribat l’hora que ens plantegem que s’ha de poder fer política d’una altra manera’ i ha apuntat que les ‘enquestes contradictòries alimenten allò que no va’. ‘La política és la gent que s’esforça cada dia per tirar el país endavant, és la gent valenta que arrisca’, ha subratllat. Benach ha destacat que ens aquests set anys al Govern ‘s’han fet moltes coses bé’. ‘Esquerra ha fet dues coses essencials a Govern: una aposta important per la convivència i la cohesió, i hem fet polítiques socials i nacionals molt més avançades que en els 23 anys de CiU’, ha afirmat.