Puigcercós: ‘El Govern ha de parlar clar i hem de saber les conseqüències socials i polítiques que tindrà haver-se acollit al Fons de Liquiditat Autonòmica’

El president del Grup Parlamentari d’ERC durant la compareixença del President de la Generalitat, Artur Mas, a la Diputació Permanent del Parlament ha recordat que la deslleialtat de l’Estat espanyol envers Catalunya es tradueix en un deute que suma 8600 milions d’€.

El president del Grup Parlamentari d’ERC, Joan Puigcercós, ha demanat que el Govern de Catalunya expliqui clarament les repercussions que tindrà a nivell social, sobretot en sanitat i educació, les obligacions que genera haver-se acollit al Fons de Liquiditat autonòmica. ‘Quin és el càlcul que fa el Govern pels Pressupostos del proper exercici? Tot plegat acabarà representant com profetitzava Ramon Trias Fargas que el Govern de la Generalitat acabi sotmès a les directrius del Ministeri d’Hisenda espanyol?’

Puigcercós ha demanat claredat en les explicacions perquè aquí rau la insistència d’ERC en demanar aquesta compareixença. El president del grup Parlamentari d’ERC ha assenyalat la paradoxa que representa haver de demanar un crèdit a l’Estat tenint en compte que l’aportació de la Generalitat a les arques estatals genera un dèficit fiscal històric de 16.000 M d’€, el 8% del seu PIB, i tenint en compte sobretot que la profunda deslleialtat de l’Estat acumula un deute amb Catalunya de 8600 milions d’€, xifra a la qual s’arriba sumant el dèficit en inversions en infraestructures, l’impagament de la disposició addicional tercera de l’Estatut o l’impagament en concepte del Fons de Competitivitat entre d’altres.

Puigcercós ha recordat que ‘en el capítol d’ingressos l’eliminació d’un tram de l’impost de successions va afavorir les classes mitjanes i treballadores que no podien pagar i s’havien de tornar a hipotecar per poder pagar aquest impost, però les grans fortunes i gent molt acomodada seria just que paguessin aquest impost, tal com reconeixen i fan altres governs europeus’. El president del Grup Parlamentari d’ERC també ha fet notar que ‘el Govern ha tingut un molt mal soci en el PP que en comptes d’enfortir les bases fiscals de la Generalitat les ha afeblit i l’impost sobre la Banca que representa un boicot a qualsevol aspiració de la Generalitat d’assolir una nova font d’ingressos n’és el darrer exemple’. ‘En aquest sentit, ha reblat Puigcercós, hem d’establir mecanismes que ens permetin anar superant aquesta situació mentre posem les bases per poder assolir la independència que ens permetrà negociar directament amb els mercats’.

Etiquetes