La portaveu d'Esquerra Republicana, Raquel Sans

La portaveu republicana defensa les transformacions impulsades pel Govern de Pere Aragonès “davant d’aquells que defensen el model de l’estat espanyol o els privilegis d’uns quants”

“Esquerra Republicana sortim a guanyar aquestes eleccions, amb tota la força i amb tota la determinació”, ha assegurat aquest dilluns la portaveu de la formació, Raquel Sans. El dia en què el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha signat la convocatòria de les eleccions al Parlament del proper 12 de maig, Sans ha afirmat que els republicans son “el rival a batre” davant “d’aquells que no volen que canviï res: els qui defensen el model de l’estat espanyol o els qui defensen els privilegis d’uns quants”.

“Quan governa Esquerra Republicana, el país avança: L’amnistia és bona pel país, els pressupostos eren bons pel país”, ha assenyalat la portaveu. En aquest sentit, Sans ha recordat que Catalunya té la taxa d’atur més baixa dels darrers 16 anys i que el Govern ha revertit les retallades als serveis públics.

Sans ha subratllat l’aposta dels republicans per la transformació feminista: “Ens van ridiculitzar la proposta de l’equitat menstrual, fins i tot van dir que eren rucades; només cal que mirem el nombre de dones que han passat per les farmàcies d’aquest país”. “Allà on alguns van tancar llars d’infants, hem fet gratuït l’I2”, ha afegit.

A més, ha reiterat la defensa la llengua catalana “com a ciment de la nostra nació, de la Catalunya dels 8 milions”, davant dels “qui defensen mesures de Ciutadans com el trilingüisme”, en referència al PSC.

“La presidència republicana ens ha dut tot això. Treballem per tenir no només un govern progressista sinó perquè el Parlament també ho sigui”, ha sentenciat.

Sis anys d’exili de Marta Rovira

La portaveu republicana ha recordat que aquesta setmana es compliran sis anys de l’exili de la secretària general del partit, Marta Rovira: “Aquests dies escoltem alguns que diuen que la repressió s’ha acabat, que volen passar pàgina, però no som en un context de normalitat i la situació de repressió continua ben vigent”, ha apuntat.

Per últim, ha avançat que la consellera d’Economia i Hisenda, Natàlia Mas, presentarà aquest dimarts la proposta de finançament singular per a Catalunya. “Tenim molt clar on volem arribar, però per aconseguir la independència primer calen passos previs, i un primer pas és un model de finançament singular que ens permeti millorar el dia a dia de la gent”, ha conclòs.