Rovira: ‘Hem treballat i seguirem treballant per tal que les mesures d’ajustament siguin transitòries i progressives i no afectin els treballadors amb sous més baixos’

El grup de Treball de funció pública en virtut de l’acord per a la transició nacional i per garantir l’estabilitat parlamentària del Govern de Catalunya acorda un seguit de mesures que estableixen la transitorietat, la flexibilització i la progressivitat de les mesures d’ajustament que afecten els treballadors de la funció pública. Aquestes mesures es faran arribar la mesa de negociació de la funció pública per tal de reobrir el diàleg.

La portaveu parlamentària d’ERC, Marta Rovira, ha explicat que ‘hem fet tots els esforços i els continuarem fent perquè els ajustaments siguin el més progressius possibles i no acabin afectant la gent que en aquests moments penja d’un fil treballant a l’administració pública amb el sou més baix’. L’acord assolit posa l’accent en la progressivitat de l’ajustament i la temporalitat per tal que les mesures siguin reversibles quan la situació financera de la Generalitat millori. Rovira ha destacat que ‘ens hauria agradat anar més lluny, aquestes no son les úniques mesures, estem compromesos a estudiar totes les possibilitats i això s’ha de fer conjuntament amb tots els sindicats, portem a mans de la mesa de negociació aquestes primers compromisos per tal de reobrir el diàleg’. Les properes setmanes es farà arribar l’acord a la mesa de negociació i es veurà com es poden concretar aquestes mesures que han de permetre fer els ajustaments molt més progressius, equitatius i assumir-los amb més flexibilitat per part dels treballadors públics.

Marta Rovira ha explicat que les mesures han de permetre generar estalvi i recursos per tal de reduir els ajustaments que s’han fet fins a dia d’avui. L’acord inclou el compromís d’excloure de la mesura els salaris entre l’1’5 i el 2 del salari mínim interprofessional; estudiar i si és el cas suprimir dietes dels òrgans col·legiats de l’administració; analitzar i revisar alguns complements específics de l’administració; estudiar i revisar alguns salaris establint un topall màxim; estudiar la possibilitat de suprimir les hores extra, i també hi ha el compromís d’estudiar un seguit de mesures de flexibilitat horària en compensació a l’esforç que fan els treballadors públics davant aquests ajustaments.