Sabrià: 'El procés és un tren on hi pot pujar tothom, que no s'atura ni redueix la marxa cap al 27-S per la Independència'

El portaveu nacional d'Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, ha analitzat avui, en roda de premsa posterior a la reunió de la permanent nacional, l'actualitat política. Sabrià ha manifestat que 'el procés segueix endavant, és un tren on hi pot pujar tothom que no s'atura ni redueix la marxa cap al 27-S per la Independència'.

Sabrià ha assegurat que 'la ciutadania està pel canvi, la gent vol canvi, els resultats a les eleccions municipals ens impulsen cap a aquest canvi el 27S, el repte polític més important des de fa 300 anys. El canvi és la independència, un nou país per a tothom, i estem disposats a fer-ho tot d'aquí al 27S per aconseguir-ho. Hem de seguir sumant per assolir aquest gran canvi, hi treballem cada minut, cada hora i cada dia, no ens aturarem però donarem la mà a tothom perquè pugi a aquest tren'.

Sobre la consulta a Unió Democràtica de Catalunya celebrada el cap de setmana, Sabrià ha afirmat que 'no entrem en valoracions de processos interns del que fan els altres partits, el que està molt clar és que la base social cap al 27S ha de ser el més àmplia possible, ha de créixer cada dia més respecte del que teníem el dia anterior'. 'Hem estat pendents aquest cap de setmana, Unió s'ha recomptat i quan finalitzi aquest procés intern, el tren cap a la Independència estarà més ple del que ho estava abans. Un 50% ha dit que la seva opció és com la nostra, la de la Independència. La nostra voluntat és créixer i créixer, de tot intentem fer-ne una oportunitat per ampliar aquesta base social que no ha de parar de créixer a 3 mesos del 27S', ha reblat.

Respecte de les actuacions de l'Estat per intentar aturar el procés, Sabrià ha estat molt clar: 'les actuacions de l'Estat no ens han de fer canviar res, l'Estat és avorridament previsible, hem d'avançar en la creació d'estructures d'Estat i no hem de descartar cap de les eines que tenim'.

Multiplicades per dos les xifres de vots i de regidors

Sergi Sabrià ha destacat les xifres assolides per Esquerra Republicana a les Eleccions Municipals amb 262 alcaldes d'Esquerra Republicana, i al llarg de la legislatura s'arribarà a 269 alcaldies ( en el cas dels mandats compartits). Fa 4 anys es va iniciar el mandat municipal amb 138 alcaldies. Per tant, Sabrià ha recordat que, s'han duplicat els resultats en numero de vots i de regidors. Algunes de les alcaldies més grans representades per Esquerra Republicana són: Sabadell, Cambrils, Salt, Vilassar de Mar, Manlleu, Amposta, Sant Vicenç dels Horts.