Els representants comarcals amb la consellera Laura Vilagrà, després de la reunió

La benvinguda als representants comarcals republicans ha anat a càrrec de la consellera de la Presidència del Govern, Laura Vilagrà

Des de la secretaria nacional de Mobilització i Coordinació Municipal, el secretari, Santi Valls, ha coordinat una reunió que ha congregat els representants comarcals de les presidències, vicepresidències dels consells comarcals on Esquerra Republicana és al govern dels ens. Valls ha destacat que “Esquerra Republicana governa a 25 dels 40 consells comarcals i som presents a tots, per tant som el partit que està més representat a nivell territorial”. A la reunió també ha estat present el vicesecretari general de Coordinació Interna, Oriol Lopez.

Santi Valls ha explicat que “cal impregnar dels principis de la governança republicana els consells comarcals, tal com ja fem als municipis, i aquest treball de representació del territori i acompanyament dels i les seves electes locals s’ha de traduir també en una gestió eficient i la implementació dels valors republicans”. “Les bases de la proximitat, la visió territorial, i la visió comarcal, són una manera de teixir aquesta gran xarxa republicana”, ha destacat.

La reunió ha comptat amb la presència de la consellera de la Presidència del Govern, Laura Vilagrà, el secretari general d’Administració Local, Bernat Valls. I també destacar la presència de responsables dels departaments d’Educació, la directora general d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa, Raquel Garcia, i de Drets Socials, el director de Serveis, Carles Macian.

Durant la reunió s’han tractat temes tan importants com la voluntat d’impulsar una llei de governs locals, la preparació del PUOSC 2024, i qüestions de fons que afecten els governs locals catalans com és el fet que l’estat espanyol no mostra cap voluntat de derogar la Llei Reguladora de les Bases del Regim Local (LRSAL) que afecta greument els municipis. Una llei que des d’Esquerra Republicana s’ha definit des del principi com una llei centralitzadora i regressiva que deixa els ajuntaments en una situació sense marge de decisió, i des de les files republicanes es defensa que la capacitat de decisió, com més a prop estigui de la ciutadania, millor.

També s’ha explicat que segueixen els treballs de l’Estatut dels Municipis Rurals, perquè més del 60% de municipis del país tenen menys de 2.000 habitants i la població està molt concentrada en grans àrees urbanes. S’està treballant amb experts de diferents àmbits i fent una feina transversal interdepartamental per poder afavorir la fixació de la població a aquests municipis i l’equitat, partint d’uns treball que ha de tenir un impacte positiu.

Un altre gran tema és la manca de secretaris i interventors municipals a molts municipis, un tema que depèn de l’estat espanyol i que porta molt temps de negociació sense que de moment s’estiguin complint al 100% aquests compromisos, i amb una feina ingent per part del Govern que ha impulsat la borsa d’interins i el màster per poder formar professionals en aquests àmbits.

Etiquetes