Oriol Junqueras acompanyat de Carme Forcadell, Adriana Delgado, Francesc Sutrias, Marta Molina, Pau Furriol i Marta Vilaret

El president d’Esquerra Republicana dona per descomptada l’amnistia i insisteix al govern espanyol que “s’inclou en el compromís de posar fi a la repressió per totes les vies legals necessàries”

En el sisè aniversari del 20 de setembre el president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha comparegut acompanyat de represaliats i represaliades de diverses causes per recordar que continuen “lluitant contra els efectes de la repressió que encara no s’ha aturat”, ha dit.

Junqueras ha tornat a donar per descomptada l’amnistia perquè “s’inclou en el compromís del PSOE de posar fi a la repressió per totes les vies legals necessàries” que, segons el president dels republicans, formava part del pacte per la constitució de la mesa del Congrés. Un pacte que ha volgut recordar que també incloïa l’ús del català a la cambra baixa que es va aprovar ahir.

El president del partit ha reivindicat que els republicans han treballat aquests anys per “treure els presos polítics de la presó i reformar el Codi Penal, eliminant la sedició i modificant la malversació”, i que “sota els efectes de l’amnistia” poden “continuar treballant pel dret a decidir”, ha afirmat.

De fet, poder “defensar el dret a l’autodeterminació a la taula de negociació”, és una de les condicions dels republicans de cara a una possible investidura del govern espanyol. Un dret al que “ni volen, ni poden renunciar en cap cas”, ha dit Junqueras.

Finalment, ha tornat a recordar que el partit també demana “compromisos clars en àmbits econòmics i socials que afecten a la societat catalana”, i que inclou un “millor finançament pels serveis públics” i el “traspàs de Rodalies”, com ha explicat Junqueras.

Etiquetes