A proposta d’ERC s’aprova la moció que posarà les bases del Pacte Nacional de Salut

La moció estableix la creació d’un grup de treball que ha de trobar les formules per garantir que les contractacions dins de l’àmbit sanitari s’atorguin a empreses relacionades amb el sector i amb coincidència d’objectius amb l’actual sistema.

La diputada d’ERC, Alba Vergés, ha destacat que la moció que ha estat aprovada per una àmplia majoria ‘permet emprendre el treball parlamentari per tal de garantir el nostre sistema sanitari d’atenció a les persones on una atenció de qualitat ha de ser el principal objectiu i no ha d’estar basat en cap cas en l’ànim de lucre i l’obtenció del màxim benefici econòmic seguint criteris estrictament empresarials’.

Vergés ha destacat l’oportunitat d’aquesta moció tenint en compte que ‘cal evitar que els canvis normatius que imposa l’estat espanyol en tots els àmbits puguin arribar a canviar la raó de ser de la base que fa funcionar el nostre sistema sanitari d’atenció a les persones’. La diputada d’ERC, portaveu de salut, ha destacat que ‘ens preocupa que en els serveis públics es perdi, o passi a ser secundari, aquest objectiu únic d’oferir un bon servei a la ciutadania’ i amb ‘aquesta moció posem les bases del Pacte Nacional de Salut’.

La moció insta el govern de la Generalitat a:

1.Crear un grup de treball format per representants dels Departaments de la Generalitat de Catalunya i els diferents ens locals implicats en la gestió de serveis d’atenció a les persones i diferents experts del món acadèmic en polítiques i contractació pública. L’objectiu del grup de treball serà el debatre, sistematitzar i proposar la definició d’un nou marc normatiu de contractació que estableixi els criteris vinculants en la contractació pública que permetin preservar les especificitats del model públic actual del nostre estat del benestar valorant especialment l’experiència i la trajectòria de les entitats sense ànim de lucre per tal que l’ànim lucratiu no passi per davant de l’interès públic. El grup de treball haurà de presentar un informe en el termini de 3 mesos a la comissió de salut del Parlament de Catalunya.

2. Promoure i millorar l’Observatori de Salut per tal que tota la informació referida a la gestió sanitària estigui disponible per a tota la ciutadania. Cal que la informació, ofertes, plecs de condicions i resultats de les contractacions públiques; estadístiques de resultats mèdics; etc. sigui accessible i completament transparent, de manera que els agents socials i la ciutadania puguin fer comparatives i analitzar les dades sense la necessitat de disposar d’un alt coneixement tècnic.

3. Disposar, en el termini màxim de sis mesos, un document de bases per el Pacte Nacional de Salut per a la sostenibilitat, qualitat i equitat del sistema sanitari públic i universal de Catalunya, amb participació de tots els agents implicats i els partits polítics. Aquest document haurà de definir com ha de ser el Sistema Nacional de Salut, tant des d’ara en el marc actual com en el futur escenari que decideixi el poble de Catalunya.

Etiquetes