Aragonès: “Una amnistia robusta que restauri els nostres drets ha de permetre abordar el referèndum d’independència”

Jové posa en valor que els Mossos hagin corroborat l’ús de Pegasus i exigeix saber l’autoria de l’espionatge i que es desclassifiquin documents

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha defensat la llei d’amnistia al ple del Parlament, l’endemà que Esquerra Republicana blindés la inclusió de Tsunami Democràtic i els CDR a la llei, en esmenes transaccionades i aprovades a la Comissió de Justícia del Congrés dels Diputats.

“Que l’amnistia sigui més forta i robusta i això en garanteixi l’aplicació ha de permetre restaurar els nostres drets i poder negociar en igualtat de condicions per abordar el futur polític del país, que passa per un referèndum sobre la independència de Catalunya. Aquest és el camí i el nostre compromís”, ha asseverat el president.

Pels republicans l’amnistia és, doncs, el pas previ imprescindible per resoldre el conflicte polític, que és de sobirania. El pas previ que ha de permetre posar el comptador a zero d’una repressió que encara perdura. De fet, “la guerra bruta de l’Estat contra l’independentisme ha tornat aquests darrers dies a l’actualitat política, amb informacions sobre l’Operació Catalunya, i amb Pegasus”, ha assenyalat el president del grup parlamentari d’Esquerra Republicana, Josep Maria Jové, en la seva pregunta al president Aragonès a la sessió de control.

“És la mania persecutòria que ha quedat impune tantes i tantes vegades; perseguir per acabar amb l'adversari polític, amb mètodes predemocràtics i il·legals a alguns els sembla legítim”, ha condemnat Jové, assenyalant, però, que “res és nou ni sorprenent”.

“La ràbia i el fàstic que ens produeixen no ens aturarà pas i ho seguirem denunciant i combatent, però fa uns dies vam tenir una notícia positiva en aquesta lluita contra la guerra bruta: el Mossos han corroborat l'espionatge amb Pegasus en tres casos”, ha posat en valor el president del grup parlamentari, referint-se al seu propi cas i al de l’eurodiputada Diana Riba i el viceconseller del Govern Sergi Sabrià.

“Amb aquesta informació a la mà, no només certifiquem el que fa dos anys que denunciem, sinó que es fa indispensable saber-ne l'autoria i que es desclassifiquin documents”, ha afegit Jové, com ja ha passat en el cas d’espionatge al president Aragonès, el primer cas en què s’ha ordenat una desclassificació parcial. “Haurem de seguir treballant per saber tota la veritat i, sobretot, perquè es depurin totes les responsabilitats i garanties de no repetició”, ha dit el president Aragonès en aquest sentit.

Finalment, Jové ha celebrat que la llei d’amnistia estigui fent passos endavant, ahir a la Comissió de Justícia del Congrés: “un pas ple d'esperança per a molta gent que massa vegades s'ha sentit dir que era impossible”. I ha insistit que “l’amnistia és el pas indispensable per poder afrontar de manera decidida la segona fase del procés per la resolució del conflicte polític. Amb l’autodeterminació al centre. Per molt que ara ens diguin, també, que és impossible”.